| Počet nahlášených stížností: | 116 |
| Z toho za letošní rok: | 8 |
| Stále v řešení: | 2 |
83%
17%
#83001Neoprávněně naúčtovaný poplatek
Dne 13.8.2025 jsem uhradila 1490,- firmě IKEA za zaměření kuchyně v termínu 22.8.2025 mezi 13:00 - 15:00. Číslo objednávky - ***. Jelikož jsem v pondělí 18.8. zjistila, že domluvený termín potřebuji změnit, napsala jsem dotaz na CHAT na stránkách IKEA. Robot mi sdělil, že tento požadavek neumí vyřešit a ať zavolám na linku 296 181 650. Na toto číslo jsem se poprvé zkoušela dovolat dne 19.8.2025 v 11:36, tedy 73,5 hodiny před plánovaným termínem. Telefon jsme nechala zvonit 34 minut, ale nikdo ho nezvedl. Na stránkách IKEA není bohužel uveden žádný jiný kontakt. Na uvedené telefonní číslo jsem volala znovu 20.8. v 11:09 - nechala zvonit 1 hodinu a 2 minuty, ve 14:35 - telefon zvonil 6 minut a ve 14:41 - telefon zvonil 10 minut. Ani v jednom případě ho nikdo nezvedl. Přikládám screenshoty odchozích hovorů. Dceru pak napadlo zkontaktovat IKEA přes instagram, jelikož já sociální sítě nemám. Zde přišla odpověď rychle a bylo nám sděleno, že službu rušíme pozdě, a že tedy celá zaplacená částka propadá. Kdyby se někdo obtěžoval telefon zvednout, byla změna termínu nahlášena včas! Předpokládám, že není povinností mít sociální sítě, aby bylo možné se s obchodním domem spojit!
Číslo objednávky - *** - obchodní dům IKEA Černý Most
Vrátit peníze a navrhnout nový termín zaměření kuchyně.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud datum schůze bylo uzavřeno přes formulář na webových stránkách společnosti IKEA (zde: https://www.ikea.com/cz/cs/appointment/kitchen/contact/), máme pochybnosti o tom, zda byly správně přiloženy (inkorporovány) obchodní podmínky, protože po rozkliknutí hypertextového odkazu se nyní objeví hláška "stránka nenalezena". V případě, že by obchodní podmínky správně inkorporovány nebyly, pak by společnost IKEA měla platbu spotřebiteli vrátit, protože by spotřebitel nebyl řádně poučen o povinnosti uhradit poplatek za zrušení schůzky.
Pokud by ale spotřebitel seznámen s obchodními podmínkami byl, bylo by možné platbu za zrušenou schůzku požadovat, jestliže je to vyhrazeno v obchodních podmínkách a výše je přiměřená.
Zároveň by ve prospěch spotřebitele hrál fakt, že se snažil do společnosti dovolat již několik dní dříve. Není nám však znám průběh hovoru, jelikož po zavolání musí spotřebitel zvolit příslušná čísla, aby se dostal z operátorovi, který může pomoci vyřešit jeho problém.
Pokud by společnost nebyla oprávněna poplatek za zrušení schůzky účtovat, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a společnost by ho byla povinna vydat spotřebiteli. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážena paní Tillová,
děkujeme Vám za zpětnou vazbu a mrzí nás komplikace, které jste při snaze o změnu termínu zaměření kuchyně zažila.
Omlouváme se za to, že se Vám opakovaně nepodařilo dovolat na naši zákaznickou linku, a chápeme Vaši nespokojenost. Rozumíme, že jste se snažila termín zrušit včas, a situace, kdy nebylo možné se s námi spojit, je nešťastná.
Vaši stížnost jsme uznali jako oprávněnou a byl Vám nabídnut nový termín zaměření zdarma.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem,
Vaše IKEA
Hodnocení: