Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:729
Z toho za letošní rok:24
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (565 z 729)

Hodnocení spokojenosti

53%
47%
Uvedená procenta vychází z 162 hodnocení od spotřebitelů help

#83068Neprávem peníze za blokaci .

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2025, před 3 měsíci

Simona Lázničková

Znění stížnosti

Dobrý den Chci vás požádat o zrušení poplatek za zpoždění platby .Volala sem osobně Panu z Vodafonu *** .Na začátku měsíce že v zaměstnání mám výplatu na konci měsíce .Už vám to sděluji asi čtyři měsíce a pořád je to dokola takže pánovi jsem dala včas vědět že platba bude déle A já to zaplatila vy jste mi to zablokovali neprávem a on to ten pán ví takže nevím proč bych měla platit za blokaci telefonu který mi byl odblokován hned ten den potom co ten pán *** vlastně na to přišel že to je odvas špatně ,je tam 700 Kč na víc ,prosím vyřešení co nejdříve .Je to neprávem . Zaplatím to co mám ten můj tarif a budu od vás odcházet .S pozdravem Laznickova Simona . ***


Požadované řešení

No měli byste mi tak 700 Kč zrušit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2025 10:07, před 3 měsíci

Služba VašeStížnosti.cz slouží ke smírnému řešení spotřebitelských sporů s podnikatelem, nedisponujeme tedy pravomocemi, kterými bychom mohli poplatek za zpožděné platby zrušit.

Dle dostupných informací můžou být, pokud spotřebitel neuhradí vyúčtování u společnosti Vodafone Czech Republic a.s. do data splatnosti (nejzazší termín, kdy by platba měla být připsána na účet Vodafonu), které by mělo být vždy vyznačeno na každém vyúčtování, spotřebiteli omezeny využívané služby a naúčtován poplatek za blokaci.

Přičemž platí, že smluvní pokutu lze sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti.

Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V tomto případě by se také mohlo jednat o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že o bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.9.2025 12:47, před 3 měsíci

Dobrý den, paní Lázničková, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků.

Dle Všeobecných podmínek, a to dle bodu 6.4, pokud vyúčtování řádně a včas neuhradíte, upozorníme Vás na to prostřednictvím SMS či jiným způsobem a poskytneme vám v souladu se zákonem náhradní lhůtu k plnění v délce 1 týdne ode dne doručení upozornění. Jestliže v této lhůtě vyúčtování neuhradíte, můžeme přistoupit k omezení poskytovaných služeb. Pokud ani toto opatření nepovede k nápravě, můžeme smlouvu vypovědět nebo převést Vámi užívané služby na služby předplacené. Dále můžeme požadovat náhradu poplatků a nákladů spojených s vymáháním pohledávky. Jedná se o poplatek za blokaci služeb, poplatek za zaslání upomínky v případě prodlení se zaplacením vyúčtování, administrativní poplatky spojené s předáním pohledávky inkasní agentuře k vymáhání, jakož i náklady na správní a soudní poplatky, odměnu advokátů a soudních exekutorů. Tyto poplatky jste povinni uhradit.

V případě Blokace služeb dochází k zablokování všech služeb na zákaznickém účtu a současně je naúčtován poplatek u každé služby dle platného Ceníku. Zpoplatněnou upomínku zasíláme v okamžiku, kdy zákazník nereaguje na SMS upozornění a e-mailové zprávy s úhradou.

Na vystavení vyúčtování pravidelně upozorňujeme. Včas upozorňujeme na neuhrazená vyúčtování, jak e-mailem tak SMS zprávou. Na blokaci služeb také ve zprávě (upomínce) upozorňujeme, včetně informace, že v tomto případě bude naúčtován poplatek za tyto blokace u každé služby ve výši 363 Kč.

Pokud Vám datum vystavení vyúčtování a následné datum splatnosti nevyhovuje, můžete požádat o změnu.

V případě, že nestíháte uhradit Vyúčtování do data splatnosti, doporučuji postupovat dle návodu na našich internetových stránkách. Na bezplatné zákaznické lince *77 lze požádat o posunutí splatnosti (Posunutí data blokace), při splnění podmínek lze pak odsunutí provést také v internetové samoobsluze Můj Vodafone. Předejdete tak účtování penalizačních poplatků.

Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 14:37, před měsícem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její
uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 14:00, před 18 dny

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.