| Počet nahlášených stížností: | 72 |
| Z toho za letošní rok: | 11 |
| Stále v řešení: | 2 |
100%
0%
Dobrý den,
podávám stížnost na společnost Zalando SE, Valeska-Gert-Str. 5, 10243 Berlín, SRN, za nevrácení platby za vrácené zboží, věc jsem popsal níže. Po společnosti Zalando požaduji zaslaní kupní ceny zboží, tedy 4094,- Kč můj bankovní účet.
Popis případu:
dne 27.7.2025 jsem si na webu www.zalndo.cz (Zalando SE, Valeska-Gert-Str. 5, 10243 Berlín, SRN), objednal košili Lardini, položka: LDN22D00K-B11 (viz příloha). Číslo objednávky: ***
dne 4.8.2025 bylo zboží vráceno (viz příloha) přes PPL, viz **
dne 6.8.2025 bylo zboží doručeno společností PPL (viz příloha nebo zde **) - neobdržel jsem potvrzení o doručení od Zalando, obvykle jej zasílají týž den.
od 6.8.2025 průběžná komunikace ohledně vrácení platby přes e-mail (viz příloha), chat (nemám uloženo) a telefonicky.
18.8.2025 Zaladno požádalo o vyplnění Právního prohlášení, tedy čestné prohlášení, že jsem objednávku vrátil. Dále potvrzení o zaslání a doruční balíku. Toto jsem téhož dne zaslal.
25.8.2025 Zaladno opětovně požádalo o vyplnění Právního prohlášení, tedy čestné prohlášení, že jsem objednávku vrátil. Dále potvrzení o zaslání a doruční balíku. Toto jsem opětovně téhož dne zaslal.
29.8.2025 při telefonické komunikaci mi bylo pouze sděleno, že věc řeší interní oddělení, žádné informace o tom kdy mi bude platba vrácena.
zaslaní kupní ceny zboží, tedy 4094,- Kč můj bankovní účet.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.