| Počet nahlášených stížností: | 801 |
| Z toho za letošní rok: | 280 |
| Stále v řešení: | 109 |
53%
47%
Dobrý den, dne 14.8. mi byl doručen balíček podací číslo ***. Balíček mi vyzvedl syn, neboť jsem byla na dovolené. jeho obsah jsem tedy zkontrolovala až 18.8. a zjistila, že v něm nejsou boty, ale zboží z Číny. Boty byly objednány přes Vinted, kde jsem doručení potvrdila již 14.8., ti tedy považují věc za uzavřenou a odmítají obsah zásilky reklamovat. Pod štítkem *** ale byl čitelný jiný štítek ***, adresát ***. Podařilo se mi na tohoto adresáta získat telefonický kontakt. Pan *** mi potvrdil, že balíček s obsahem, který mu popisuji (mám i vyfoceno) skutečně očekává. Kontaktovala jsem Zásilkovnu přes kontaktní formulář, pan *** telefonicky. Po jeho telefonátu mi téměř okamžitě (viz fotky hovorů) volali ze Zásilkovny (hovor dne 18.8. v 8:38 hodin) s požádali mě o zanesení zásilky pana *** na podací místo s tím, že moji zásilku s botami (kterou jsem jim pospala podle popisu prodejkyně z Vinted) budou hledat a ozvou se mi. Zásilku pana *** jsem odnesla ještě téhož dne na pobočku obchod ***, Č.Budějovice a dle pokynu pracovnice Zásilkovny pouze uvedla, že se jedná o záměnu zásilek, a aby ji předali řidiči. Ještě druhý den mi přišel mail od Zásilkovny, že požadavek evidují na zákaznické lince a abych na zásilku p. *** napsala č. *** a oni už se o zbytek postarají. V mailu byl i příslib hledání mého balíčku a že mne budou informovat. Od té doby mě zcela ignorují, po vyplnění formulářů mi chodí stále dokola odpověď, že mojí zásilku evidují jako doručenou a nic víc pro mě udělat nemůžou. Asi je na místě dodat, že pan *** můj balíček neobdržel, tudíž se nejedná o záměnu zásilky, ale krádež na straně zaměstnance Zásilkovny, který zřejmě štítek z mých bot nalepil náhodně na balíček pro p. ***... Tomu jsem už nevolala, ale určitě svůj balíček narozdíl ode mě obdržel.
boty S. Oliver, krémové barvy, paní odeslala v originální krabici červené barvy
zaplacení kompenzace kupní ceny vč. poštovného, tj. 546,- Kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, moc se za tuto situaci omlouváme. Doporučujeme se nyní obrátit na Vinted, aby vám zde pomohli s případnou reklamací. Pomůže vám to záležitost co nejrychleji vyřešit. Děkujeme. Nikola, tým Zásilkovny
Dobrý den, jak jsem uvedla ve své stížnosti, Vinted odmítá zásilku (resp. doručení mé zásilky) reklamovat... V Zásilkovně ale mají historii, dokladující, že mi byl doručen cizí balíček, ale můj balíček mě následně doručen nebyl! Hovory se nahrávají, emaily se ukládají, není tedy problém pro Zásilkovnu toto dohledat. S prominutím, ale byla jsem tak BLBÁ, že jsem cizí zásilku vrátila Zásilkovně... a tohle mám za to?! Chci tedy, aby Zásilkovna řešila tuto věc přímo se mnou, jak ochotně činili, když jsem je kontaktovala, že jsem obdržela cizí balíček - do doby než jsem ho odevzdala zpátky do jejich držení.
Eva Kastlová
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak jsme uvedli již v původním vyjádření, obecně je k reklamaci oprávněna osoba, která smlouvu se společností uzavírala. Jestliže tedy společnost nyní požaduje řešení reklamace odesílatelem, postupuje v souladu s jejími právy (za předpokladu, že smlouvu uzavíral on). Pokud však již reklamaci začala řešit s adresátkou, domníváme se, že by reklamaci měla dokončit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den, doporučujeme tuto situaci opravdu řešit přímo s Vinted, pokud by se balíček nakonec nenašel. Jakmile se na nás Vinted obrátí, samozřejmě jim stejnou informaci potvrdíme, a vše s nimi již dořešíme. Moc se omlouváme za komplikace, které vám vznikly. Nikola, tým Zásilkovny