| Počet nahlášených stížností: | 767 |
| Z toho za letošní rok: | 246 |
| Stále v řešení: | 75 |
53%
47%
Dobrý den, 26.7. 2025 v 8:57 jsem využil služeb Zasilkovny a odeslal balík zákazníkovi pod číslem ***. Po třech dnech sledování přes aplikaci kdy se nic nedělo a stále balík byl v Z-Boxu kde jsem ho odevzdal jsem kontaktoval Zasilkovnu. Bylo mě řečeno ať vydržím, že se to stává, asi chyba kurýra. Po dalších třech dnes, mě zase bylo sděleno, ano prověřujeme stav zásilky, technik na to má 7 pracovních dnů. V tom už netrpělivý zákazník volal též linku a jemu bylo řečeno: zásilka byla ztracena, vše mě sdělil a já znova volal linku Zasilkovny. Paní po mě chtěla nahlásit co balík obsahoval a jakou asi má cenu. Pár dní nic a další telefonát s tím, že vše bylo uzavřeno kvůli nekomunikaci po emailu...z čeho vyšlo, že mají špatný email, omluva a vše znova...čekám na nějaké vyjádření. Dnes po 6 týdnech dostanu email, abych poslal výrobní číslo produktu, který byl v zásilce, že se ho pokusí dohledat. Je toto v pořádku? Balík byl pojištěn na 2000,-. Děkuji
tablet Lenovo K10 LTE + černé pouzdro
jestli tomu dobře rozumím, tak Zasilkovna má možnost rozbalovat zásilky a dívat se do nich jestli dohledá po 6 týdnech zboží? Vstahuje se též 30dní na vrácení peněz, pojistného zásilky?
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Vztah mezi spotřebitelem a společností se řídí především uzavřenou smlouvou (resp. obchodními podmínkami společnosti) a zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách.
Dle obchodních podmínek společnosti Zásilkovna neodpovídá za škodu vzniklou na zásilce od jejího převzetí do vydání Příjemci, jestliže byla způsobena některým z důvodů v bodě 7.5 obchodních podmínek. Jedná se např. o škodu způsobenou odesílatelem, příjemcem apod.; vadou zásilky; nevhodným zabalením zásilky; o věc vyloučenou z přepravy. Nedomníváme se, že by došlo k naplnění některého z těchto bodů, jestliže spotřebitel postupoval v souladu s návodem.
Pokud by však odesílatel nepostupoval v souladu s předepsaným návodem a zásilka by například nebyla řádně označena, v důsledku čehož by přepravce nemohl jednoznačně určit, kdo zásilku odeslal a komu má být následně doručena, mohla by společnost v takovém případě zásilku otevřít (viz čl. 4.9 obchodních podmínek).
Dle § 13 odst. 1 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách, za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu poštovní zásilky provozovatel odpovídá jen v rozsahu sjednaném v poštovní smlouvě. Za jinak vzniklé škody na poštovní zásilce odpovídá, jen bylo-li to v poštovní smlouvě sjednáno.
Odstavec 2 zmíněného ustanovení pak stanoví, že při ztrátě poštovní zásilky hradí provozovatel škodu ve výši ceny, kterou měla poštovní zásilka v době a místě jejího poštovního podání. Byla-li však sjednána náhrada škody v paušální výši, provozovatel hradí škodu ve výši sjednané paušální částky.
Bod 8.2 obchodních podmínek dané společnosti uvádí, že reklamaci ztráty Zásilky včetně nároku na náhradu škody za ztrátu Zásilky je Odesílatel povinen uplatnil do dvaceti kalendářních dní od data předání Zásilky Zásilkovně. V opačném případě nárok na náhradu škody zaniká.
Na základě bodu 8.9 Zásilkovna nahradí Oprávněné osobě škodu nejpozději do 30 dnů od uznání odpovědnosti za vznik škody na Zásilce, a to na základě čestného prohlášení vystaveného Oprávněnou osobou o hodnotě
Zásilky. Společnost by tedy v případě naplnění podmínek pojistné události měla peníze z pojistného do 30 dnů vyplatit.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, omlouváme se za celou situaci, rozhodně nic z toho v pořádku není. Prosíme, odpovězte kolegyni z reklamací na její e-mail a doplňte požadované údaje. Pomůže to k tomu, aby byla záležitost co nejdříve uzavřena. Věřím, že vám kolegové brzy navrhnou řešení k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Po zveřejnění problém ihned vyřešen, děkuji
Vyjádření dTestu
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.