| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
Dobrý den, v rámci objednávky sušičky (viz přílohy) mi bylo sdělení, že z důvodu nepřiměřeně nízké ceny dodavatel odstupuje od plnění. V jejich emailu uvedl, že odstoupují od smlouvy z jejich strany dle VOP kapitola 10 „důvodu zcela zjevné chyby v ceně zboží.“. Nakupované zboží při koupi bylo uvedeno jako zboží se slevou pro Alza Benefit, který mám. Dle VOP tedy nebyl porušen bod 10.1 – byla inzerována sleva, která byla jasně vyznačená (byla uvedena i cena před slevou cca 12-13 tis. Kč) - dle mého názoru na mé straně nebylo možné poznat nepřiměřeně nízkou cenu (mohl se například jednat o vyprodej posledních kusů). Dále odstoupení od smlouvy došlo až 9.9, přičemž objednávka byla provedena a uhrazena 11.8. Po tomto datu byly zasílány zprávy o postupu objednávky, bylo inzerováno, že zboží již má Alza naskladněno a má doručovat 1.9 – od tohoto data jsem 3 x telefonoval na zákaznickou linku a nebylo mi o špatném nacenění nic sděleno, přičemž mi v posledním telefonu bylo řečeno, že se jedná pouze s zaslání do špatného skladu (PDF s výtisky emailu jsou v příloze) – z tohoto důvodu je odstoupení od smlouvy ze strany v rozporu VOP Alzy, kde je v článku 10.2 uvedeno, že „O takovémto kroku vás musíme neprodleně informovat“. Odstup cca měsíce a po informacích o termínu dodání nelze brát informaci z 9.9 jako poskytnutou neprodleně. Dne 9.9 jsem okamžitě odpověděl na email, že nesouhlasím a následně jsem 10.9 poslal stížnost a 11.9 byla tato stížnost odmítnuta. V rámci odmítnutí mi nebylo vůbec vysvětleno, proč mnou uvedené informace a názory jsou špatné, jen byly použity obecné fráze.
Sušička prádla WHIRLPOOL W6 D84WB EE
Na základě těchto skutečností žádám o dodání zboží dle objednávky
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Byla-li uzavřena kupní smlouva, je povinností kupujícího zaplatit kupní cenu a povinností prodejce dodat smluvené zboží. Spotřebitel tedy může trvat na tom, aby společnost Alza plnila v souladu se smlouvou.
Vzhledem k výši kupní ceny výše zmiňované sušičky a výši slev na ostatní produkty se domníváme, že rozdíl v ceně oproti ceně běžné by nemusel být pro spotřebitele zjevně patrnou chybou v ceně, takže z tohoto důvodu nemusí být pro podnikatele možné od smlouvy odstoupit. Taktéž, pokud již byla uzavřena kupní smlouva, je podnikatel povinen zajistit plnění i přes obtíže, podle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník "lze-li splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době", je podnikatel i tak povinen plnit.
V tomto případě však bude záležet na celém kontextu nabídky (např. jak byla inzerována sleva).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Pokud je u produktu nesprávně nastavená cena z důvodu systémové chyby, má naše společnost nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník má v takovém případě samozřejmě nárok na navrácení svých finančních prostředkům což z naší strany v tomto případě ke dni 9.9.2025 proběhlo. Velice se Vám omlouvám, ovšem naše stanovisko je v tuto chvíli nadále neměnné. Za Vaše pochopení Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Mohli by jste mi sdělit, který paragraf vám dává k tomuto právo, když se jedná o případ, kdy zákazník nemá možnost poznat, že se jedná u zjevně špatnou cenu, jelikož jste zboží označil cenou, velikosti slevy i původní cenou? Vaše vlastní VOP toto neobsahuji.
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
I nadále stojíme za naším původním vyjádřením. Jestliže společnost trvá na svém stanovisku, žádáme o doplnění právního důvodu pro odstoupení od smlouvy.
Dobrý deň,
ďakujeme za Vaše vyjadrenie.
Pre upresnenie sa jedná o Všeobecné obchodné podmienky našej spoločnosti, konkrétne bod 10.1 a príslušné pododstavce 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3 a 10.1.4, spoločne s bodmi 10.2 a 10.3.
Ako už spomínala kolegyňa, na našom stanovisku si naďalej stojíme.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
v rámci uvedených bodů se říká:
"Mohou nastat případy, kdy dojde k chybnému uvedení ceny zboží. Takovými případy jsou zejména
cena zboží je na první pohled zjevně nesprávná (např. se výrazně odchyluje od obvyklé ceny zboží), cena souvisejících služeb jako doprava, pojištění prodloužené záruky apod., je zjevně nesprávná, v ceně zboží chybí nebo přebývá jedna či více cifer, nebo sleva na zboží přesahuje 60 %, aniž by takové zboží bylo součástí zvláštní marketingové či výprodejové akce."
V bodech 10.2 se říká, že můžete odstoupit od smlouvy a 10.3 řeší slevu nad 80% (což je v mám případě nevalidní). Pokud se bavíme o položkách pod 10.1 tak uvádíte, že se musí jednat o případ, kdy se jedná o "na první pohled zjevně nesprávnou cenu" - v tomto případě tomu tak nebylo. Cena byla inzerovaná jako plná cena se slevou.
V případě slevy na 60% uvádíte, že se jedná o možnost zvláštní marketingové akce či vyprodejové akce - pokud sleva byly vaší než 60%, sleva byla uvedena v programu Alza Benefit, což je zvláštní marketingová akce. Dále bych Vás chtěl upozornit, že z vaší strany byl porušeny obchodní podmínky, na které se odkazujete v tom, že v bodě 10.2 uvádíte, že "O takovém kroku vás musíme neprodleně informovat", přičemž jste mě informovali až se zpožděním cca 28 dní, kde jste mě již informovaly o tom, že budete doručovat - tj. nejedná se o neprodlení informování.
Na základě jakých dalších skutečností, když vaše VOP danou možnost Vám neumožnuje je mi objednávka zrušena.
Dobrý deň,
ďakujeme za Vaše vyjadrenie.
Ako už bolo uvedené v predchádzajúcej komunikácii, naše stanovisko v tejto záležitosti zostáva nezmenené.
Mrzí nás, že sa nepodarilo dosiahnuť riešenie, ktoré by bolo prijateľné pre obe strany.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Protože společnost trvá na svém stanovisku, které označila za neměnné, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda se na ČOI obrátí.
Dobrý den,
na ČOI jsem se již obrátil.
Osobně ale pochybuji, že to pomůže, jelikož Alza si trvá stále na svém a nechce se dohodnout - věta "Mrzí nás, že sa nepodarilo dosiahnuť riešenie, ktoré by bolo prijateľné pre obe strany." je velice divná, vzhledem k tomu, že se ani nesnažily najít řešení, jen neustále opakovali, že oni na to "mají právo", i když tomu tak není a nebyly ani ochotni prokázat na základě čeho tomu tak je. Toto je vidět i že dvou jiných obdobmych stížností na vašich stránkách.
Vyjádření dTestu
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o výsledku řízení u České obchodní inspekce.
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den, podáno k mimosoudnímu řešení u ČOI a čekám.
Dobrý den,
zákazník bude řešit stížnost po své vlastní ose mimosoudně. Co se týče našeho stanoviska, tak to zůstává neměnné.
Děkuji.
S pozdravem Tomáš, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku mimosoudního řešení sporu při ČOI.