Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83280AlzaExpres podvodné praktiky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2025, před 2 měsíci

Jan Janáček

Znění stížnosti

Koupil jsem na alze 4 spotřebiče za 29 190 korun (lednice, myčka, sporák, pračka). K tomu jsem navíc připlatil 999 korun za kompletní doručení až do bytu ve 3. NP bytového domum č. objednávky ***. Po příjezdu pánu z alzy (2 ukrajinci), první co mi hlásili, že do bytu mi doručí pouze 3 spotřebiče a 4. spotřebič mi nechali na trávě před bytovkou :-) Že prý doručení až bytu platí pouze pro 3 spotřebiče a mám si příště pořádně přečíst obchodní podmínky Alzy.

Po jejich odjezdu jsem tedy volal na infolinku Alzy, kde mi řekli, že mám opravdu zaplacenou kompletní vynášku všech spotřebičů, moc se omlouvají a budou mě kontaktovat. Zkoušel jsem pak hned volat kurýrům zpět a psát SMS, ale bez odezvy (mohu doložit). Po týdnu jsem se dozvěděl, že jsem si to celé nejspíš vymyslel, protože Alza má podepsaný dodací list. To je sice pravda, ale když po mě chtěli pánové dodací list podepsat, jasně na něm bylo napsané doručení až do bytu a pod tím seznam 4 spotřebičů, čímž jsem se jim snažil i argumentovat. Odpovědí mi opět bylo, že nárok na vynášku mám pouze u 3 spotřebičů a jestli to nepodepíšu, tak si všechno zase ochotně odvezou. Otřesná zkušenost..


Produkt

č. objednávky *** (Lednice MORA CMDN 3054 S, Myčka Siguro DW-F453S Efficlean, Sporák MORA C 2245 AS, Pračka WHIRLPOOL FFB 8458 BV EE Freshcare+)


Požadované řešení

Požaduji vrácení 999 korun za dopravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 14:24, před měsícem

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.9.2025 18:32, před měsícem

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a dTestu.

Pokúsili sme sa so spotrebiteľom telefonicky skontaktovať, avšak bez úspechu. Spotrebiteľovi bol vystavený dobropis č. 3251916582 za dopravu, ktorý bol dňa 29.09.2025 preplatený na pôvodný účet, z ktorého bola objednávka uhradená. K navráteniu platby by malo dôjsť do 2-3 pracovných dní.

Informácie poskytnuté dopravcami budeme ďalej preverovať. V prípade, že sa preukáže pochybenie z ich strany, budú s nimi riadne realizované opatrenia podľa interných postupov našej spoločnosti.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.10.2025 09:01, před měsícem


Jan Janáček

Hodnocení:

Komentář: Mockrát děkuji dTestu za pomoc, bez Vás mi byl dokola nabízen pouze poukaz na 500 korun. Jsem naprosto spokojen!!! :-)