Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83377Nekompletní zboží a následně nevyřešená reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2025, před měsícem

Tomas Lutz

Znění stížnosti

Dobrý den,
28.8.2025: Objednal jsem synovi dron, Potensic Atom 2 k 10. Narozeninám. Při oslavě bylo balení rozbaleno a zjištěno, že je v něm pouze samotný dron, bez ovladače, kabelů a dalšího příslušenstvi, které mělo v balení být - tudíž byl dron nepoužitelný. Hlásili jsme problém ještě tentyz den 5.9.2025 a požadovali nápravu. Balení jsme nafotili, vyplnili formulář a cekali na správné balení.
Alza odpověděla, že nekompletní balení máme vrátit a dojde k navracení penez. Takovou variantu jsme nechtěli, požadovali jsme kompletní sadu. Následovalo pár téměř stejných emailu z Alzy a stejných odpovědí od nàs.
Když mi alza na mé dotazy neodpověděla poněkolikáté, dal jsem jim přes odkaz jejich e-mailu negativní hodnocení, načež mi dalsi den volal rozzlobený Alza operator, jak jsem si mohl dovolit dát negativní hodnocení, že mi email pošle znovu, abych jej mohl kladně ohodnotit!
Vysvětlil jsem mu, že jakmile mi odpoví na mé otázky a vyřeší můj problém, pak je možná ohodotím jinak.
10.9.2025 : Nakonec jsem se rozhodl dron vrátit, nechat si poslat peníze a koupit jej jinde u schopnějších, napriklad Datart apod.
Balení s dronem jsem vrátil s poznámkou “nekompletní “ a čekal na navrácení peněz.
23.9.2025 mi přišel email s informací, že mi peníze budou navráceny, jakmile jim zašlu chybějící ovladač a kabely - které v balení vůbec nebyly!
Dron jsem nedostal, peníze mi nechteji vratit!?

Děkuji,
Tomáš Lutz


Požadované řešení

Omluva plus vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 13:40, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Prodávající by tedy v tomto případě musel dokázat, že balení příslušenství k dronu obsahovalo.

K vrácení peněz místo výměny:

V první fázi reklamace může dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel žádat opravu nebo dodání nové věci. Ledaže by byl způsob vybraný spotřebitelem nemožný nebo nepřiměřeně nákladný, pak může podnikatel zvolit druhý způsob.

Přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy je možné až ve fázi druhé a to v případě, že buď prodávají odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době.

Dle popisu za spotřebitele společnost Alza odstoupila již v rámci první fáze, na to však neměla dle zákona právo. Domníváme se tedy, že reklamace nebyla vyřízena v souladu se zákonem.

K zadržení dronu:

Pokud se podnikatel se spotřebitelem dohodli, že reklamaci vadného produktu vyřeší odstoupením od smlouvy, je to v rámci autonomie vůle subjektů po právní stránce v pořádku. V rámci odstoupení od smlouvy se na smlouvu pohlíží jako by nikdy nevznikla a smluvní strany jsou povinny vydat si co v rámci plnění získaly. Společnost Alza je tedy povinna vydat spotřebiteli zaplacenou částku a spotřebitel je povinen společnosti zaslat zpět zakoupené zboží. Pokud by nějaká strana odmítla plnění vydat, stalo by se bezdůvodným obohacením (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku).

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Požadavek vrátit dron i s příslušenstvím je dle našeho názoru z podstaty špatný a nesplnitelný, jelikož právě z důvodu nedodání příslušenství spotřebitel od smlouvy odstupoval. Z povahy věci tak spotřebitel nemůže vrátit něco, co dříve neobdržel.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.9.2025 19:13, před měsícem

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a zo strany dTestu.

V danom prípade došlo k pochybeniu zo strany logistiky a evidencie, v dôsledku čoho nebolo možné produkt dokompletovať. Spotrebiteľ bol následne informovaný o možnosti vrátenia produktu s odstúpením od kúpnej zmluvy. Žiaľ, vzhľadom na okolnosti zo strany logistiky iné riešenie možné nebolo, a preto bola zvolená práve táto alternatíva.

Ako ospravedlnenie bol spotrebiteľovi zaslaný darčekový šek v hodnote 1 000 CZK, ktorý by už mal byť doručený e-mailom.

Zároveň boli vystavené a preplatené dobropisy č. 3251870973 a 3251763004. Refundované platby boli odoslané späť na účet, z ktorého bola objednávka uhradená, pričom k ich pripísaniu dôjde najneskôr do 2–3 pracovných dní.

Správa o dokompletovaní produktu, ktorú spotrebiteľ obdržal po vystavení dobropisu, bola generovaná automaticky systémom. Za toto nedorozumenie sa taktiež ospravedlňujeme.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.9.2025 21:22, před měsícem


Tomas Lutz

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
Děkuji za vyřešení případu.
Tomáš Lutz