| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
#83380Nesouhlas s zrušením objednávky
Nesouhlas s zrušením objednávky *** 65" Sencor SLE 65Q871B.
Na eshopu Alza.cz jsem objednal 1.9 Televizor 65" Sencor SLE 65Q871B, který byl ve slevě v rámci Alza benefitu a Alza dnů. Od Alzy jsem obdržel email že objednávka byla v pořadku přijata.
O tři dny později jsem od Alzy obdržel email že moje objednávka nebude uskutečněna protože cena produktu neodpovídá podle Alzy skutečné hodnotě a "Objednávku za uvedenou cenu nemůžeme realizovat"
Alzu jsem obratem kontaktoval že s tímto zrušením nesouhlasím protože se z mého pohledu o chybu nejednalo protože Alza nabídí desítky až stovky produktů s takovými slevami.
O dva dny později jsem obdržel storno objednávky, kde my bylo sděleno "Vybraný produkt je bohužel dlouhodobě nedostupný, a proto byla objednávka stornována."
Alzu jsem kontaktoval že s tímto zrušením nesouhlasím nicméně ze strany Alzy nedošlo k žádne odpovědi ani snaze tento problém řešit. Obdržel jsem pouze automatický email že do 48h budu kontaktováni nicméně tak se nestalo.
Z mého pohledu Alza neoprávněně zrušila moji objednávku a ani se dále nevyjádřila k mému problému do dnešního dne.
Objednávka televizoru Sencor SLE 65Q871B
Požaduji vyřízení své objednávky *** na televizor Sencor SLE 65Q871B, který byl neoprávněně zrušen.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Byla-li uzavřena kupní smlouva, je povinností kupujícího zaplatit kupní cenu a povinností prodejce dodat smluvené zboží. Pokud z výše slevy nebylo zřejmé, že se jedná o chybu, pak spotřebitel může trvat na tom, aby společnost Alza plnila v souladu se smlouvou.
Z popisu však nevyplývá jaká byla původní cena a za jakou cenu spotřebitel zboží koupil, což může být pro posouzení klíčové. Také je nutné přihlédnout k výši slev, které společnost Alza u podobných akcí obvykle poskytuje. Vzhledem k jejich výši je pak možné, že i u vyšší slevy nemuselo být spotřebitele zřejmé, že se jedná o chybu.
Taktéž, pokud již byla uzavřena kupní smlouva, je podnikatel povinen zajistit plnění i přes obtíže, podle § 2006 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník "lze-li splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době", je podnikatel i tak povinen plnit. Domníváme se proto, že "dlouhodobý nedostatek zboží" není důvodem pro odstoupení od smlouvy, protože podnikatel může zajistit zboží například u jiného dodavatele. Podle odst. 2 stejného ustanovení nemožnost plnění musí prokázat dlužník, v tomto případě společnost Alza. Je tedy potřeba, aby Alza poskytla řádné odůvodnění, proč plnění není možné, které se dle popisu spotřebiteli nedostalo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a zo strany dTestu.
Radi by sme zdôraznili, že v prípade chybne nastavenej ceny spôsobenej systémovou chybou si naša spoločnosť v súlade s Všeobecnými obchodnými podmienkami vyhradzuje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. V takýchto prípadoch má spotrebiteľ samozrejme nárok na vrátenie uhradených finančných prostriedkov.
V tomto prípade však objednávka nebola uhradená, a preto bola z našej strany stornovaná. Chybu v systéme naďalej preverujeme, aby sa podobná situácia v budúcnosti neopakovala.
Na našom stanovisku o stornovaní objednávky si dovoľujeme zotrvať.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
Děkuji Alze za vyjádření, které jsem konečně obdržel. A dTestu za pomoc a vyjádření.
K vašemu vyjádření ohledně špatně stanovené ceny se opětovně vyjádřím že na eshopu máte desítky až stovky položek, které mají stejné nebo i vyšší slevy než byly u tohoto televizoru, proto nesouhlasím s tím že byla špatně stanovená cena. Věřím že kdyby cena byla špatně stanovená budu kontaktován neprodleně a ne po třech dnech.
Příklad dalších produktů se stejnou slevou:
Airhings Renew: původní cena 10990kč cena po slevě 3450kč
Rapture foxtron ultimate: původní cena 2599kč cena po slevě 1026kč
Alza Ergo table ETJ100: původní cena 3269kč cena po slevě 1041kč
Foto přikládám v příloze.
Dále považuji že kupní smlouva byla uzavřena po tom co jste my objednávku potvrdily.
K stornování objednávky jste se také vyjádřili že "Vybraný produkt je bohužel dlouhodobě nedostupný, a proto byla objednávka stornována." Což není důvod zrušení objednávky po jejím potvrzení.
Děkuji za vaše vyjádření a věřím že najdeme řešení, které bude vyhovovat oběma stranám.
David Měšťan
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
S ohledem na výše uvedené žádáme společnost, aby uvedla důvod, pro který objednávka nebyla realizována, neboť zde již byly uvedené důvody příliš nízké ceny ("Objednávku za uvedenou cenu nemůžeme realizovat"), nedostupnosti zboží ("Vybraný produkt je bohužel dlouhodobě nedostupný, a proto byla objednávka stornována.") a neuhrazení ceny ("V tomto prípade však objednávka nebola uhradená, a preto bola z našej strany stornovaná.").
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla odpovědět na výše uvedené a zároveň reagovat na vývoj stížnosti.
Dobrý deň,
Ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa.
Dovoľte nám ospravedlniť sa za nesprávne informácie, ktoré boli uvedené v súvislosti s cenou produktu. V prípade produktu „65'' Sencor SLE 65Q871B“ bola jeho bežná cena 10 735,54 CZK bez DPH, avšak v objednávke č. 559530437 bola uvedená cena 3 390,49 CZK bez DPH. Na základe tejto skutočnosti je zrejmé, že sa jednalo o chybnú cenu v zmysle našich Všeobecných obchodných podmienok.
Spotrebiteľovi ponúkame kompenzáciu vo výške 2 000 CZK vo forme darčekového šeku. V prípade, že spotrebiteľ túto ponuku akceptuje, kompenzácia mu bude vystavená a zaslaná.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den, kompenzaci přijímám.
Po obdržení. Potvrdím že bylo vše vyřízeno dle domluvy.
David Měšťan
Dobrý deň,
ďakujeme za Vaše vyjadrenie. Kompenzáciu sme vystavili a zaslali spotrebiteľovi. Preto Vás prosíme o potvrdenie zo strany spotrebiteľa, či kompenzáciu obdržal.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Hodnocení:
Komentář: Potvrzuji že jsem emailem obdržel slevový kód ve výší 2000kč.
Mnohokrát děkuji dTestu za pomoc při vyřizování mého problému, neobdržel jsem sice požadovaný produkt nicméně jsem obdržel velice solidní kompenzaci k mé spokojenosti.
David Měšťan