| Počet nahlášených stížností: | 730 |
| Z toho za letošní rok: | 25 |
| Stále v řešení: | 4 |
53%
47%
#83430Vodafone: opakované neoprávněné kontaktování navzdory opětovnému odvolání souhlasu
Společnost Vodafone mě opakovaně kontaktuje s nabídkami služeb, přestože jsem nikdy nedala souhlas se zpracováním osobních údajů ani s kontaktováním, opakovaně jsem odvolala údajný souhlas zasláním STOP na číslo 778467498 a osobně jsem žádala o vymazání svých údajů na pobočce.
Společnost Vodafone mě kontaktuje telefonicky z různých čísel, přičemž při blokování jednoho čísla použijí jiné, a rovněž mi zasílá SMS zprávy s textem: "Hezky den, dekujeme za vas zajem o nase sluzby a souhlas, ze vas smite v pristich mesicich ohledne techto sluzeb kontaktovat. Souhlas nam udelujete do 03/2026 a muzete jej odvolat zaslanim hesla STOP na cislo 778467498."
Nikdy v životě jsem nevyplnila žádný formulář se zájmem o služby Vodafone. Nikde jsem nezadávala své kontaktní údaje s žádostí o kontaktování. Přesto mě společnost Vodafone kontaktuje každých několik dní. Opakovaně jsem zasílala STOP na číslo 778467498, ale do několika dnů mi přijde tatáž zpráva znovu. Telefonním operátorům jsem opakovaně sdělovala, že jsem nic nepoptávala a žádala jsem je, aby mé číslo vyškrtli z databáze. Vždy mi slíbili, že tak učiní, ale kontaktování pokračovalo.
Navštívila jsem také osobně pobočku Vodafone, kde mi rovněž slíbili, že mé číslo z databáze vyřadí. Ani to však nepomohlo a kontaktování pokračuje. Když jsem si zablokovala číslo 778467498, z něhož dostávám zprávy o údajném souhlasu, začali mi volat z jiných čísel a při stížnosti mi bylo vyčteno, že jsem přece měla poslat STOP.
Možná někdo neustále zadává mé číslo do formulářů nebo se jedná o chybu v systému společnosti. Bez ohledu na příčinu je však společnost Vodafone povinna zajistit, aby mé údaje byly zpracovávány zákonně a aby mé žádosti o ukončení kontaktování byly respektovány.
Vodafone má na svých stránkách reklamační formulář pro zpracování osobních údajů, který je však určen pouze pro zákazníky se stávající službou. Já zákaznicí Vodafone nejsem a po této zkušenosti ani nebudu. Nemám proto možnost, jak formálně podat reklamaci přímo u společnosti.
Toto obtěžování trvá již nepřiměřeně dlouhou dobu a všechny moje zdvořilé a trpělivé pokusy o jeho ukončení byly neúspěšné.
Požaduji, aby společnost Vodafone:
1. Ukončila veškerou komunikaci směřovanou na mé telefonní číslo, ať už formou telefonních hovorů, SMS zpráv či jakékoliv jiné formy kontaktu s nabídkami svých služeb.
2. Trvale vymazala mé telefonní číslo ze všech svých marketingových a kontaktních databází.
3. Technicky zablokovala možnost opětovného zařazení mého telefonního čísla do svých databází, aby se zabránilo situaci, kdy by kdokoliv mohl mé číslo do systému znovu zadat (ať už omylem, nebo úmyslně).
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Jak již spotřebitel učinil, zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://uoou.gov.cz/kontakt/podatelna-a-elektronicka-podatelna.
Dobrý den, kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran.
Pokud nemáte možnost reklamaci podat přes elektronický formulář, je možné reklamaci zaslat poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za vysvětlení situace a mých práv v této oblasti. Podala jsem formální žádost o výmaz osobních údajů. Společnost mi během několika dnů odpověděla (což oceňuji), že situaci prověřila a přijala technická opatření, abych v případě opakovaného zadání mého telefonního čísla na jejich webových stránkách nebyla kontaktována. Od obdržení této odpovědi, což je již několik týdnů, jsem nebyla společností nijak marketingově kontaktována. Problém se tedy zdá být vyřešen, jen škoda, že to nešlo automaticky a musela jsem se explicitně dovolávat svých práv nepříliš komfortní cestou. Každopádně s výsledkem jsem pro tuto chvíli spokojena. Teď především doufám, že tento stav vydrží.