| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
#83468Neuznaná reklamace - tvrdí, že jim reklamuji jiný výrobek
Zakoupila jsem zboží jako ROZBALENÉ a nefungovalo. Vrátila jsem tedy k reklamaci a ta byla dvakrát zamítnuta. Opakovaně tvrdí, že jde o jiné zboží s jiným sériovým číslem. A že mi toto zboží neprodali. Opakovaně jsem je upozornila, že zřejmě je chyba v mezičlánku mezi mnou a výrobcem a co přesně u toho zboží znamená ROZBALENO?. Vrátil jim ho někdo přede mnou? Že u nich zřejmě už došlo k záměně. Na tuto otázku mi dosud neodpověděli. Mlží.
Skener Canon CanoScan LiDE 400
Požaduji kontrolu a vysvětlení, co přesně bylo mezi výrobcem a mým nákupem. Co přesně znamená u mého výrobku "rozbaleno".
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Společnost Alza ve svém reklamačním řádu uvádí, že:
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
Lhůta je: u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců.
Spotřebitel tedy i u zboží, které bylo označeno jako "rozbalené" má právo na reklamaci.
Pokud společnost tvrdí, že reklamovaný výrobek nebyl spotřebiteli nikdy prodán, je na místě doložit důkaz o jeho koupi. Za relevantní lze považovat zejména fakturu, objednávku, doklad o zaplacení či výpis z bankovního účtu. Pokud se jedná o stejné sériové číslo, jako bylo uvedeno na faktuře, je společnost povinna reklamaci přijmout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľky a zo strany dTestu.
Ďovoľujeme si Vás informovať, že záležitosť bola dňa 03.10.2025 o 14:37:03 vyriešená vystavením dobropisu č. ***, ktorý bol zároveň refundovaný. Refundované platby sú štandardne odosielané späť na účet, z ktorého bola objednávka uhradená, pričom k pripísaniu prostriedkov by malo dôjsť najneskôr do 2–3 pracovných dní.
S istotou nedokážeme určiť, prečo k predmetnému pochybeniu došlo, predpokladáme, že išlo o systémovú chybu, keďže v rámci faktúry malo sériové číslo korešpondovať. Záležitosť však naďalej preverujeme, aby sa podobná situácia v budúcnosti neopakovala.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Vyjádření dTestu
Číslo vystaveného dobropisu jsme přesunuli do referenčních údajů.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Uznáno. Reklamace vyřešena.