Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83468Neuznaná reklamace - tvrdí, že jim reklamuji jiný výrobek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2025, před měsícem

Alena Šmídová Kopecká

Znění stížnosti

Zakoupila jsem zboží jako ROZBALENÉ a nefungovalo. Vrátila jsem tedy k reklamaci a ta byla dvakrát zamítnuta. Opakovaně tvrdí, že jde o jiné zboží s jiným sériovým číslem. A že mi toto zboží neprodali. Opakovaně jsem je upozornila, že zřejmě je chyba v mezičlánku mezi mnou a výrobcem a co přesně u toho zboží znamená ROZBALENO?. Vrátil jim ho někdo přede mnou? Že u nich zřejmě už došlo k záměně. Na tuto otázku mi dosud neodpověděli. Mlží.


Produkt

Skener Canon CanoScan LiDE 400


Požadované řešení

Požaduji kontrolu a vysvětlení, co přesně bylo mezi výrobcem a mým nákupem. Co přesně znamená u mého výrobku "rozbaleno".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2025 16:01, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Společnost Alza ve svém reklamačním řádu uvádí, že:
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
Lhůta je: u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců.
Spotřebitel tedy i u zboží, které bylo označeno jako "rozbalené" má právo na reklamaci.

Pokud společnost tvrdí, že reklamovaný výrobek nebyl spotřebiteli nikdy prodán, je na místě doložit důkaz o jeho koupi. Za relevantní lze považovat zejména fakturu, objednávku, doklad o zaplacení či výpis z bankovního účtu. Pokud se jedná o stejné sériové číslo, jako bylo uvedeno na faktuře, je společnost povinna reklamaci přijmout.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.10.2025 18:41, před měsícem

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľky a zo strany dTestu.
Ďovoľujeme si Vás informovať, že záležitosť bola dňa 03.10.2025 o 14:37:03 vyriešená vystavením dobropisu č. ***, ktorý bol zároveň refundovaný. Refundované platby sú štandardne odosielané späť na účet, z ktorého bola objednávka uhradená, pričom k pripísaniu prostriedkov by malo dôjsť najneskôr do 2–3 pracovných dní.
S istotou nedokážeme určiť, prečo k predmetnému pochybeniu došlo, predpokladáme, že išlo o systémovú chybu, keďže v rámci faktúry malo sériové číslo korešpondovať. Záležitosť však naďalej preverujeme, aby sa podobná situácia v budúcnosti neopakovala.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 14:11, před 14 dny

Číslo vystaveného dobropisu jsme přesunuli do referenčních údajů.

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.11.2025 07:53, před 13 dny


Alena Šmídová Kopecká

Hodnocení:

Komentář: Uznáno. Reklamace vyřešena.