| Počet nahlášených stížností: | 820 |
| Z toho za letošní rok: | 36 |
| Stále v řešení: | 3 |
68%
32%
Dobrý den,
dnes jsem byl odmítnut s uplatněním lístku za vratné obaly (lahve a přepravky) společností Lidl Česká republika, pobočka Kladno, Arménská 3277. Nebylo možné lístek uplatnit při nákupu. Je pravda, že vratné obaly byly vráceny 16.6.2025, tj. po více než jednom měsíci od vrácení. Informace, že uplatnění je možné vrátit do jednoho měsíce je uvedena na potvrzení. Záležitost jsem řešil s pokladní a manažerem směny.
Rád bych se zeptal, zda-li je to v pořádku. A také, zda-li je v pořádku, že mohu výplatu uplatnit pouze v prodejně kde jsem vratné obaly vrátil. Kopie lístku přiložena.
Děkuji.
S pozdravem
Miroslav Bula
Požaduji uplatnění lístku oproti nákupu anebo výplatu peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže jsou spotřebitelé o nutnosti uplatnění ve 30denní lhůtě řádně informováni, domníváme se, že se jedná o smluvní lhůtu, kterou je možné takto určit. Informace na lístku by mohla být požadována za řádné informování, avšak nejsme orgánem, který by o tom mohl závazně rozhodnout - tím je v této oblasti ČOI.
Pokud by však doba byla nepřiměřeně krátká, případně by lístek nebylo možné využít z objektivních důvodů (příp. problémů na straně prodávajícího), k době stanovené na lístku by se nemuselo přihlížet a spotřebitel by jej tak mohl využít např. až do zmíněného promlčení.
Vzhledem k tomu, že všechny prodejny Lidl nabízejí téměř stejný sortiment, nejeví se ani požadavek uplatnění poukazu na prodejně, kde je vydán jako nepřiměřený.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Bulo, lístek za vratné obaly je možné vyplatit pouze na prodejně, kde byly vratné lahve vráceny a ve lhůtě 30 dnů. Dále je možné kontaktovat náš zákaznický servis. Omlouváme se Vám za komplikace. S pozdravem Lidl s.r.o.
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.