Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:17
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (37 z 65)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 10 hodnocení od spotřebitelů help

#83570Stížnost na pracovníka Aukro

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2025, před měsícem

Radek Švancar

Znění stížnosti

Už asi dva týdny řeším neproběhlý obchod. Což je v pořádku – prostě neprošel. Zákazník mi platil přes Aukro a ještě předtím, než se vůbec rozhodlo, jestli obchod proběhne nebo ne, Aukro mi připsalo peníze na účet – částku 871 Kč.

Obchod ale nakonec neproběhl, takže jsem zákazníkovi ze Slovenska poslal peníze zpět v eurech, což dělalo asi 880 Kč. Řekl jsem si, že těch pár korun navíc mě nezabije. Jenže zákazník platil Aukru víc, a tím začal koloběh problémů.

Měl jsem si požádat o vrácení provize, což jsem udělal, ale někde se prostě „ztratilo“ asi 50 Kč. Do toho se vložila jistá Lucie z Aukra, která místo pořádného vysvětlení situace začala požadovat, abych těch 50 Kč vrátil.

Snažil jsem se jí vysvětlit, že žádné peníze navíc nemám – buď to bylo za dopravu, nebo se to někde ztratilo, ale mně nic nepřišlo. Místo aby to vyřešila, mi jen napsala něco ve smyslu „děkujeme za zprávu“, a že pokud peníze nevrátím, pozastaví mi účet.

To už jsem nevydržel a milé Lucii jsem vzkázal, ať se na to pořádně podívá. Ale rozhodně mi nebude nějaká paní, které dali trochu moci, vyhrožovat jen proto, že sedí někde za počítačem.


Požadované řešení

Náprava chování


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2025 13:02, před měsícem

Společnost AUKRO s.r.o. na svých stránkách uvádí:
Pokud kupující využil Aukro Ochranu kupujících, obdržíte (jako prodávající) částku, která je ponížena o výši provize z prodeje. V případě, že byla doprava zboží realizována prostřednictvím Aukra, odečteme od částky i tento poplatek.

Z uvedeného vyplývá, že částka zaslaná spotřebiteli mohla být již snížena o uvedené poplatky (provizi či náklady na dopravu), a proto nemusí odpovídat původní kupní ceně. Podle popisu spotřebitele však k prodeji vůbec nedošlo, v takovém případě by tedy poplatky byly účtovány neoprávněně a společnost by pak byla povinna je vrátit.

Co se týče chovaní zaměstnankyně:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2025 13:21, před měsícem

Dobrý den,
mrzí nás, pokud jste nebyl s komunikací spokojen. S případem jsem se nyní seznámila a v postupu kolegyně neshledávám žádné pochybení - ani v postupu, ani ve stylu komunikace. Důvod vzniku rozdílu v částkách byl vysvětlen, stejně jako byl sdělen správný postup řešení.
Kupující po nákupu uhradil částku za zboží + dopravu. Jelikož zvolil platbu bez Aukro Ochrany kupujících, byla částka ihned přeposlána prodejci. Částka zaslaná prodejci byla ponížena o provizi z prodeje, která je vypočítána a naúčtována ihned po prodeji zboží. Stržením tohoto poplatku z odchozí platby dochází k jeho automatické úhradě ve vyúčtování prodejce. Předpokladem pro celou tuto operaci je, že nabízené zboží má prodejce k dispozici a po úhradě ze strany kupujícího bude obchod dokončen. Tak to definují i Obchodní podmínky.
V případě, že dojde ke zrušení obchodu, je prodejce povinen vrátit kupujícímu celou částku, kterou uhradil. Tedy cenu zboží + dopravu. Bez ohledu na automaticky stržené poplatky Aukru, které prodejce následně vyřeší s Aukrem - dojde k jejich refundaci. Prodejce tedy nebude nikdy v mínusu.
Věřím, že vysvětlení je dostatečné a pomůže tuto stížnost uzavřít.
S přátelským pozdravem Zuzana, vedoucí Zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 14:36, včera

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.