Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:727
Z toho za letošní rok:22
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (559 z 727)

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Uvedená procenta vychází z 159 hodnocení od spotřebitelů help

#83603Problém s doručením na základě e-dokladu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2025, před 18 dny

Jaroslav Polák

Znění stížnosti

E-doklad má být akceptován a společnost nemá právo někoho nutit, aby ukazovat plastovou kartu OP!!! Vynechám popis chování řidiče PJ Expedis, když nechtěl dojít s tabletem od Vodafonu 5 kroku od auta k brance a vyhrožoval, že s balíkem odjede, ale nakonec stejně odjel a já balík nedostal.

Podle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, a také podle nařízení vlády č. 51/2024 Sb., je eDoklad plnohodnotným dokladem totožnosti. Má stejnou právní váhu jako fyzická občanka a slouží k prokazování totožnosti v běžném i právním styku. Orgány veřejné moci i soukromé subjekty jsou oprávněny jej akceptovat – údaje je možné opsat nebo naskenovat přímo z aplikace.

To, že Vodafone dosud nemá eDoklad uvedený ve svých interních směrnicích, není důvodem k jeho odmítnutí. Jde pouze o administrativní zpoždění na straně společnosti, které nemůže jít k tíži zákazníka.

Současně si dovoluji upozornit, že pokud Vodafone není schopen předat zásilku bez fyzické plastové občanky, měl by si zajistit alternativní způsob ověření totožnosti, např. podpis. Není možné, aby zákazník nesl důsledky za to, že firma neaktualizovala své postupy podle platného zákona.

Za sebe podotknu, že kdyby šlo o společnost O2, neváhal bych, tuto zkušenost, rovnou předat jako podmět na Českou obchodní inspekci (ČOI), protože jde o neoprávněné odmítnutí e-dokladu a diskriminační jednání vůči uživatelům, kteří využívají zákonem uznaný způsob prokazování totožnosti. Zde ale pokračuji v komunikaci, protože se službami Vodafonu jsem dlouhá léta spokojen – zejména s jednáním jejich pracovníků. Věřím tedy, že situaci přehodnotí a zajistí, aby mi zásilka i další balíky mohly být doručovány bez nutnosti předkládat plastovou občanku, kterou bohužel na adrese doručení stejně nemám.

Co mě však nyní tíží, že ač to urguji, píšu, volám, nemám žádnou odpověď.

S pozdravem

Jaroslav Polák


Produkt

Problém s doručením na základě e-dokladu


Požadované řešení

Z Edokladu se dá opsat vše, jako z OP. Dá se naskenovat. Doporučení je, aby si to řidič tedy opsal nebo naskenoval a přidám mu na víc i podpis:-D.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2025 15:34, před 10 dny

Od 1.1. 2025 mají všechny veřejnoprávní subjekty a některé soukromoprávní subjekty např. banky ze zákona (č. 12/2020 Sb., zákon o právu na digitální služby a o změně některých zákonů a zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech) povinnost umožnit občanu identifikaci pomocí služby eDoklady.

Ostatní soukromé subjekty např. Vodafone zatím nemusí povinně službu eDoklady k prokázání totožnosti spotřebitelů použít. Více informací naleznete na webu https://edoklady.gov.cz/podpora-obcanu/clanky-a-navody/prehled-mist-kde-lze-edoklady-pouzit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.10.2025 12:08, před 9 dny

Dobrý den, pane Poláku, kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace.
Pokud se Vám nepodařilo Vaši záležitost dořešit, prosím napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Vodafone však není povinen přijímat eDoklady, protože není orgánem veřejné správy ani nemá zákonnou povinnost ověřovat totožnost osob.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.