Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:17
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (37 z 65)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 10 hodnocení od spotřebitelů help

#83609Podvodné jednání

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2025, před měsícem

Radek Lochman

Znění stížnosti

Dobrý den,
přes Aukro jsem koupil powerbanku a nabíječku od uživatelů *** (je to stejná osoba, Adam Věžník s IČO **). Zboží neodpovídalo parametrům, které sliboval a domnívám se, že v případě powerbanky se jedná dokonce o padělek, protože nabízené zboží mělo být Xiaomi, ale na zboží ani krabici nikde tato značka není, což je divné. Pokusil jsem se zboží reklamovat, ale prodejce nejdříve nereagoval vůbec, poté mi zaslal informaci, kam mám zboží poslat, ale zboží nepřijal, takže se mi vrátilo a jen jsem vydal další peníze. Na moji další reklamaci mi vrátil pouze 199 korun, což je jen zlomek z celkové ceny, kterou jsem za zboží zaplatil. A přestože jsem u jednoho zboží měl zaplacenou ochranu Aukro, tak Aukro odmítlo problém řešit. Podal jsem stížnost na ČOI a ti mě odkázali na soud, že nemohou pomoct. Proto se chci zeptat Vás, zda je nějaká možnost domoci se svých práv a znemožnit tomuto člověku okrádat lidi. Fotky zboží, případně výpis komunikace (kromě telefonické) s prodejcem mohu zaslat, pokud by to bylo potřeba.
Předem děkuji za prošetření mé stížnosti.
Radek Lochman

https://aukro.cz/120w-rychle-nabijeni-4portova-nabijecka-mobilnich-telefonu-qc3-0-usb-t-7093581334
https://aukro.cz/xiaomi-powerbanka-50000-mah-velkokapacitni-120-w-rychle-nabijeni-pd20w-7094306660


Produkt

Xiaomi powerbanka 50000 mAh Velkokapacitní 120 W Rychlé nabíjení PD20W a 120W rychlé nabíjení 4portová nabíječka mobilních telefonů QC3.0 USB t


Požadované řešení

Vzhledem k nekvalitnímu zboží bych byl rád za vrácení i zbytku peněz, které jsem do obchodu investoval.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2025 09:39, před měsícem

Dle obchodních podmínek společnosti AUKRO s.r.o. "systém Aukro umožňuje Prodejcům (podnikatelům i nepodnikatelům) nabízet Zboží k prodeji třetím osobám – Kupujícím. Právní vztah z kupní smlouvy existuje tedy výlučně mezi Prodejcem a Kupujícím; do tohoto právního vztahu Provozovatel (společnost AUKRO s.r.o.) nevstupuje s výjimkou popsanou v čl. 2.1.4 obchodních podmínek. Na úpravu práv a povinností z kupní smlouvy mezi Uživateli se použijí obecné právní předpisy, zejména občanský zákoník. Je-li Prodejce Podnikatelem a Kupující Spotřebitelem, použije se též úprava spotřebitelských smluv dle § 1810 a násl. občanského zákoníku."

Z popisu se vyplývá, že právě toto je případ, kdy smlouva byla uzavřena mezi spotřebitelem a podnikatelem, pokud by jednal v rámci své podnikatelské činnosti, je tedy možné vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Dále společnost AUKRO s.r.o. uvádí, že pokud dojde v souvislosti se zprostředkováním možnosti uzavření kupní smlouvy prostřednictvím Aukra k poškození kupujícího, má možnost požádat Aukro o peněžitou částku za účelem zmírnění utrpěných škod prostřednictvím kontaktního formuláře. Aukro, v programu Ochrany kupujících, umožňuje, aby Kupující požádal o náhradu v případě, kdy kupující zaplatil za Předmět, ale neobdržel jej.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.10.2025 18:24, před 24 dny

Dobrý den,
situaci jsem prověřila. Kupující si zvolil Aukro Ochranu kupujících, ale nevyužil možnost platbu zastavit ve stanoveném termínu. Na to, že se blíží konec lhůty, po kterou je možné platbu zastavit na účtu Aukra, byl kupující upozorněn předem e-mailem i SMS zprávou.
Platba byla po uplynutí lhůty převedena na účet prodejce. V takovém případě nelze službu Aukro Ochrana dále uplatnit. I přesto však zákaznická podpora vyzvala prodejce k nápravě a případ zaevidovala. Účet prodejce byl omezen.
Pro další postup proti prodejci musí kupující využít občanskoprávní cestu.
S přátelským pozdravem Zuzana Klhůfková, vedoucí Zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.