Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83618Zamitnuti reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2025, před měsícem

JAKUB FUCIMAN

Znění stížnosti

Dobry den z reklamaci nesouhlasim s pc nebylo nijak manipulovano ani nespadnul potreboval jsem komunikovat s urady a na obrazovce se objevily modre fleky pc byl celou dobu na jednom miste jsem invalidni duchodce 3 stupne je to pro me dulezite. Kdybych si byl vedom ze jsem neco udelal neotravuju takhle to nechapu jeste prikladam foto na ntb zadne viditelne poskozeni nebylo…


Produkt

Lenovo IdeaPad Pro 5 16IMH9 Arctic Grey celokovový (záruka na 3 roky po registraci)


Požadované řešení

Provedeni opravy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2025 15:41, před 26 dny

Z popisu spotřebitele se domníváme, že reklamaci nestihl uplatnit v dvouleté zákonné lhůtě, stihl to ovšem ve smluvní záruce poskytnuté podnikatelem nad rámec zákonné povinnosti.

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2025 16:25, před 21 dny

Dobrý den, pane Fucimane. Tento případ pro Vás samozřejmě ověřím, ovšem ráda bych Vás požádala o zaslání referenčního údaje, tedy čísla Vaší objednávky nebo reklamace. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.