| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
Dobrý den,
chtěl bych si stěžovat na nákup hodinek Hugo Boss, které jsem u vás zakoupil jako nové.
Po rozbalení jsem ale zjistil, že mi přišel úplně jiný model, než jaký máte na produktových fotografiích, a hlavně že hodinky rozhodně nebyly nové. Byly zabalené v plastu, s molitánovým polštářkem, bez originální knížečky, a ručičky měly ošoupanou barvu.
Zboží jsem proto poslal zpět jako reklamaci. A teď přichází nejvíc zarážející věc — všiml jsem si, že ty samé hodinky, které jsem vrátil, Alza nyní znovu nabízí na svém webu jako „rozbalené zboží“, a to dokonce se stejným popisem, jako kdyby šlo o běžné nové hodinky.
To už považuji za závažné klamání zákazníků. Nejenže mi bylo prodáno zboží, které nebylo nové, ale nyní je totožný kus znovu nabízen veřejnosti jako „rozbalený“, přestože byl viditelně použitý a poškozený.
HUGO BOSS Confidence 1513810
Chtěl bych, aby Alza uznala, že mi byly doručeny úplně jiné hodinky, než jaké byly uvedené na produktové stránce, a že neodpovídaly popisu „nové zboží“. Hodinky měly povrchové vady a balení neodpovídalo originálu.
Očekávám od Alzy oficiální omluvu za způsobenou situaci a kompenzaci – například ve formě slevového kupónu v odpovídající hodnotě nebo jiného vyrovnání.
Současně žádám, aby Alza prošetřila, proč se zboží, které jsem vrátil, nyní znovu nabízí jako „rozbalené“, přestože bylo zjevně použité a poškozené.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Stížnost jsme přeřadili na společnost Alza.cz, a.s., jelikož z popisu spotřebitele vyplývá, že hodinky byly koupeny právě na jejich e-shopu.
Z popisu spotřebitele není zcela patrné, zda-li zboží vrátil v rámci odstoupení či reklamace.Pokud se jednalo o odstoupení od smlouvy při distančním prodeji dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží, poté by podnikatel musel spotřebiteli vrátit peníze včetně nákladů na dodání do 14 dní od odstoupení. Pokud ale spotřebitel zboží reklamoval a uplatnil tak práva z vadného plnění v souladu s § 2165 občanského zákoníku, pak má podnikatel povinnost reklamaci vyřídit do 30 dní a pokud se dohodne se spotřebitelem na řešení reklamace odstoupením od smlouvy, měl by mu peníze zpět vydat bez zbytečného odkladu.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Přeřazujeme nyní stížnost na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Hájku,
děkuji za Vaši zprávu, mrzí mě okolnosti, se kterými jste se setkal při nákupu hodinek Hugo Boss a chci Vás ujistit, že se situaci aktivně věnujeme.
Abych mohl vše správně prověřit a sjednat nápravu, potřebuji od Vás obdržet číslo objednávky, pod kterou jste nákup řešil. Bez této informace nejsem nyní schopen prověřit detaily Vašeho nákupu z naší strany.
Děkuji předem za Vaši spolupráci a omlouvám se Vám za komplikace na Vaší straně. Těším se nyní na Vaši odpověď, následně uvedu do pohybu prověření situace z naší strany a ozvu se Vám zpět s výsledkem šetření.
Se srdečným pozdravem, Tomáš, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky
Dobrý den,
číslo objednávky už bohužel nemám.
Prosím, podívejte se na to podle mého jména / e-mailu, protože už jsem vám před časem psal a vše jsem popisoval.
Jde mi o tohle:
Objednal jsem nové hodinky, ale přišly mi použité.
Byly zabalené v igelitu a molitanovém polštářku, ne v originálním balení.
Ručičky byly ošoupané a v ciferníku chyběl detail, který je na vašich fotkách.
Vaší kolegyni jsem to už říkal po telefonu a nechápu, proč byly hodinky zařazené jako „rozbalené“, když byly použité.
Dobrý deň,
ďakujeme za Vaše vyjadrenie.
Bohužiaľ, nepodarilo sa nám dohľadať presné doklady ani Váš účet.
Preto Vás prosíme o dodanie čísla objednávky alebo čísla daňového dokladu, aby sme mohli objednávku riadne dohľadať.
Ďakujeme za pochopenie a spoluprácu.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
posílám číslo objednávky: 564174065
Ještě jednou připomínám, že hodinky, které mi měly přijít jako nové, byly ve skutečnosti použité – byly zabalené v neoriginálním balení, chyběl kožený polštářek i originální knížečka a ručičky byly ošoupané.
Tento problém jsem už sdělil vaší kolegyni po telefonu.
Nechápu, proč byly po mém vrácení zařazeny jako „rozbalené“, když byly viditelně použité.
Prosím o řádné prověření a vyjádření.
Děkuji.
Dobrý deň,
ďakujeme za doloženie čísla objednávky.
Za vzniknutú ťažkosť spojenú s Vašou objednávkou sa Vám radi ospravedlňujeme.
Radi by sme upozornili, že spotrebiteľ dňa 14.10.2025 odstúpil od kúpnej zmluvy. Produkt bol k nám prijatý späť ako „zboží z druhé ruky“. Na faktúre je produkt zaevidovaný ako „Rozbalený“.
Samotný produkt bol systémovo prijatý a systém automaticky určil kategóriu „Rozbaleno“, čo predstavuje pochybenie zo strany systému. Záležitosť bude preverovaná a pevne veríme, že dôjde ku náprave, aby sa podobná situácia v budúcnosti neopakovala.
Spotrebiteľovi bola zaslaná kompenzácia, ktorú by mal už obdržať. Kompenzácia bola vystavená v symbolickej čiastke ako gesto ospravedlnenia.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den, děkuji za vyjádření.
Ale žádná kompenzace mi nepřišla.
Můžete mi prosím konkrétně napsat, jaká kompenzace byla odeslána?
Pokud šlo o Alza Plus, tak to už mám, takže to nemůže být bráno jako kompenzace.
Prosím o objasnění.“
Dobrý deň,
z našej strany bola spotrebiteľovi zaslaná kompenzácia vo forme zľavového šeku vo výške 300 CZK. Kompenzácia bola odoslaná dňa 15.11.2025 o 18:55.
Pre úplnosť som spotrebiteľovi zaslal aj druhú kópiu zľavového šeku, v prípade, že by predošlú správu neobdržal.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
děkuji za zaslání kompenzace, ale musím napsat upřímně – 300 Kč je po tom všem velmi málo.
Řešil jsem problém s hodinkami několik dní, posílal fotografie, domlouval se s Vaší podporou, ztrácel jsem čas a musel jsem opakovaně objasňovat celou situaci.
Navíc mi byly doručeny hodinky, které nebyly v odpovídajícím stavu, i když jsem zaplatil za nové. To je pro zákazníka velmi nepříjemné.
Prosím o navýšení kompenzace na částku, která bude odpovídat času a komplikacím, které jsem musel řešit.
Děkuji za pochopení.“**