| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
#83628Chybějící ochranná fólie na tabletu po záruční opravě disleje - stížnost k vyřízené reklamaci
Dobrý den, Vážení
dne 25.9.2025 jsem reklamoval závadu na mém Tabletu Xiaomi Redmi Pad SE - Reklamace ***, Objednávka ***. Displej tabletu měl světlejší pás přes střed displeje. Reklamace byla ze strany servisu uznána a byla provedena vyměněna displeje tabletu. Tablet jsem dostal zpět dne 10.10.2025 s aplikovanou pouze přepravní jednorázovou ochranou fólii, k reklamaci jsem však dodal tablet s aplikovanou ochranou fólií za kterou jsem zaplatil v rámci objednávky - objednávka *** (Aplikovat ochrannou fólii XITAB014b1) 770,-Kč.
Jelikož mi byl po záruční opravě dodán můj tablet bez této fólie zdvořile Vás žádám ve smyslu § 2944 občanského zákoníku v platném znění o náhradu škody v této výši jež vznikla na Vámi převzaté věci. Za kladné vyřízení mé žádosti Vám předem děkuji. S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne.
Petr Maléř
Na tuto žádost mi bylo ze strany Alza specialistou obchodu sděleno, zamítnutí mé žádosti a o náhradu škody s tím, že předmětem reklamace byl pouze tablet a né ochraná fóli, která není součástí výrobku ani předmětem reklamace a byla nalepena již před více jak dvěma roky.
S tímoto jsem nesouhlasil a upozornil jsem na skutečnost, že výrobek ještě nemám dva roky a tedy ochraná fólie jejíž aplikace a pořízení byla součástí objednávky tabletu, nebyla nalepena před více jak dvěma roky a opětovně jsem požádal o náhradu škody za její odstranění po záruční opravě displeje.
Odpověď na tuto žádost přišla obratem o další specialistky obchodu s tím že paní poukázala na ustanovení reklamačního řádu. viz III. Záruční podmínky, bod 8 kde se mimo jiné sděluje že záakzník je upozorněn, že mohou být při opravě ztraceny data a další a další věci nedodané z reklamovaným zařízením a v ustanovení písmeno b) je pak uvedena i ochraná fólie a nebo ochrané sklo displeje.
K tomuto jsem se ohradil, že toto ustanovení mi přijde velmi proti-zákaznické a že s tímto řešením nesouhlasím.
Následně jsem od specialistky obchodu obdržel poukaz na 100 Kč na další nákup na Alza.cz, za který děkuji, ale bohužel cena pořízení a nalepení nové ochrany displeje mého tabletu se pohybuje ve výši 600 Kč + čas zanést toto zařízení do servisu k aplikaci.
Tablet Xiaomi Redmi Pad SE 4GB/128GB šedý, Sériové číslo:***
Z důvodu výše uvedeného tedy zdvořile žádám pracovníky fy Alza o náhradu škody ve výši minimálně 600 Kč za odstranění ochrané fólie neboť já si vadu na disleji tabletu nepřál ani nezpůsobil a přijde mi velmi nespravedlivé, aby jsem doplácel na výrobní vadu jenom proto, že jsem se reklamací domáhal svého práva na bezvadnou funkci dipleje mého tabletu. Částku náhrady škody odvozuji od částky, kterou zaplatím dne 16.10.2025 v servisu PC techniky za pořízení a aplikaci nové ochrany displeje mého tabletu.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci ve smyslu § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., pak má dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v případě uznané reklamace nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou například poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Může jím být ale také náhrada za zničenou ochrannou folii, spotřebitel má tedy nárok na náhradu nákladů, které mu vzniknou se zakoupením nové ochranné folie.
Pokud se podnikatel od této zákonné úpravy v obchodních podmínkách odchýlí, pravděpodobně bude takovéto ustanovení vyhodnoceno jako překvapivé a tedy neúčinné.
Přeřazujeme nyní stížnost na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Maléři,
kontaktuji Vás na základě Vaší reklamace ASRE251740987.
Omlouvám se za komplikace, které Vám vznikly v souvislosti s opravou Vašeho tabletu.
Chápeme, že situace, kdy byla z reklamace vrácena opravená jednotka bez původní ochranné fólie, pro Vás může být nepříjemná. Dovolte nám proto stručně vysvětlit postup, který se při reklamačním řízení standardně uplatňuje.
V rámci reklamačního řádu společnosti Alza.cz jsou zákazníci upozorněni, že během servisního zásahu může dojít ke ztrátě nebo odstranění doplňkového příslušenství, které není součástí původního výrobku – typicky například ochranných fólií, krytů nebo temperovaných skel. Tyto prvky bývají v servisu standardně odstraněny z technických důvodů, aby bylo možné výrobek bezpečně diagnostikovat a opravit.
Tento postup je v souladu s obvyklou praxí u většiny výrobců i servisních center.
Rozumíme ale Vašemu stanovisku a bereme jej vážně. V rámci vstřícného a prozákaznického přístupu Vám proto zasílám dárkový šek v hodnotě 600 Kč, který můžete využít při dalším nákupu u naší společnosti – například právě na pořízení nové ochranné fólie.
Věřím, že toto řešení pro Vás bude alespoň částečně kompenzovat vzniklou nepříjemnost a že nám i nadále zachováte důvěru.
Zmiňovaný dárkový šek jsem Vám v rámci komunikace CCT32700622 zaslala na Váš e-mail.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne.
Veronika, Alza.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den paní Veroniko,
děkuji za vstřícné vyřízení mé žádosti o náhradu za odstaraněnou fólii, z displeje mého tabletu po záruční opravě. Bohužel za Váš voucher ve výši 600 Kč (ze dne 26.10.2025) si novou ochranou fólii v Alze již nepořídím, neboť než došlo k pro mne vstřícnému řešení daného problému nechal jsem si již novou fólii 16.10.2025 nalepit v místním PC servisu.
Mrzí mě, že je nutné se domáhat, pro mne z mého pohledu samozřejmé věci, pomocí klacku v podobě medializované stížnosti prostřednictvím spotřebitelské organizace. Domníval jsem se, jako spotřebitel, že po koupi nového výrobku mám ze zákona dvouletou zákonnou lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění (lidově "záruku"). Pro spotřební zboží platí v České republice od 1. ledna 2002. Tehdy došlo k sjednocení se směrnice Evropské unie s českým právním řádem.
Jaké je mé nemilé překvapení, že ve chvíli, kdy se něco pokazí na tabletu řádově za 5 tis. Kč mi vzniknou uplatněním mého práva na záruční opravu, náklady na novou ochranou fólii likvidací té staré ve výši okolo 12% ceny zaplaceného výrobku, který bych měl mít dle zákonné úpravy bez potíží k dispozici celé dva roky s garancí funkčnosti. Domnívám, se že takhle si zvýšení důvěry spotřebitele zákonodárce nepředstavoval a myslím, že současné znění Vašeho reklamačního řádu ve Vaší firmě Alza neodpovídá věcnému záměru zákona vněmž zákonodárce sledoval účel zvyšit důvěru spotřebitele v jakost prodávaného zboží a jeho chuť utrácet za spotřební zboží. Z toho mám pocit, že současné znění Vašeho reklamačního řádu ve Vaší firmě Alza je svým způsobem obcházení 2 leté záruční lhůty neboť spotřebiteli nedává možnost se domoci svého práva bez nutných dalších výdajů pro uplatnění svého zákonného práva na nápravu vadného plnění jež my měl mít k dispozici zdarma.