| Počet nahlášených stížností: | 1475 |
| Z toho za letošní rok: | 117 |
| Stále v řešení: | 12 |
67%
33%
Nakoupen poškozený, ale funkční výrobek přes portál aukro s deklarovanou zárukou 12 měsíců.
Po rozbalení byl výrobek nefunkční.
V e-mailové komunikaci byl nabídnut kupón na 100Kč či vrácení zboží.
Monitor viz foto štítku
Požaduji funkční monitor.
“Jako top prodejce nabízí 12 měsíců záruku” Dle této formulace mám nárok na opravu nefunkčního monitoru, nicměně chápu vysoké náklady opravy a postačí mi obdržení jakéhokoli monitoru s alespoň 28 palci.
Jsem ochoten čekat i dlouhou dobu na jiný poškozený monitor.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě popisu spotřebitele se domníváme, že k uzavření kupní smlouvy došlo mezi spotřebitelem a prodávajícím Alza.cz a.s., přičemž Aukro v daném případě vystupovalo pouze jako zprostředkovatel prodeje.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nicméně Alza.cz na svých internetových stránkách uvádí, že: Dodatečné informace k odstoupení od smlouvy či reklamacím lze najít u každého jejich profilu na internetové stránce Aukro. Pokud bylo zboží zakoupeno na profilu Alza Bazar, zde jsou dostupné dodatečné informace: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Nováku. Tento případ pro Vás samozřejmě ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení čísla dokladu, v rámci kterého jste produkt u naší společnosti prostřednictvím portálu Aukro.cz zakoupil. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
přikládám fakturu.
Dobrý deň,
ďakujem Vám za dodanie čísla dokladu.
Žiaľ, alternatívne riešenie nie je možné z našej strany zabezpečiť, keďže ide o poškodený produkt. V takýchto prípadoch je trh riadený odlišne a my nemáme kapacitu dohliadnuť na zabezpečenie alternatívy.
Z tohto dôvodu Vám bola ponúknutá možnosť ponechať si produkt s kompenzáciou, prípadne odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Ďakujeme za pochopenie a za Vašu spoluprácu.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.
Dobrý den,
chápu že se mohou předpisy lišit, rád se nechám odkázat na příslušné směrnice.
Zároveň Vás prosím o vyjádření k deklaraci 12 měsíců záruky - vykládám si to jako záruka na funkčnost poškozeného produktu, který ovšem byl od převzetí nefunkční.
Zároveň nepožaduji nákladnou opravu a na věc nechvátám viz původní požadavek v této diskuzi.