Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83650Alza

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

30 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2025, před měsícem

Filip Novák

Znění stížnosti

Nakoupen poškozený, ale funkční výrobek přes portál aukro s deklarovanou zárukou 12 měsíců.
Po rozbalení byl výrobek nefunkční.

V e-mailové komunikaci byl nabídnut kupón na 100Kč či vrácení zboží.


Produkt

Monitor viz foto štítku


Požadované řešení

Požaduji funkční monitor.
“Jako top prodejce nabízí 12 měsíců záruku” Dle této formulace mám nárok na opravu nefunkčního monitoru, nicměně chápu vysoké náklady opravy a postačí mi obdržení jakéhokoli monitoru s alespoň 28 palci.

Jsem ochoten čekat i dlouhou dobu na jiný poškozený monitor.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 12:08, před 23 dny

Na základě popisu spotřebitele se domníváme, že k uzavření kupní smlouvy došlo mezi spotřebitelem a prodávajícím Alza.cz a.s., přičemž Aukro v daném případě vystupovalo pouze jako zprostředkovatel prodeje.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nicméně Alza.cz na svých internetových stránkách uvádí, že: Dodatečné informace k odstoupení od smlouvy či reklamacím lze najít u každého jejich profilu na internetové stránce Aukro. Pokud bylo zboží zakoupeno na profilu Alza Bazar, zde jsou dostupné dodatečné informace: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2025 16:13, před 21 dny

Dobrý den, pane Nováku. Tento případ pro Vás samozřejmě ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení čísla dokladu, v rámci kterého jste produkt u naší společnosti prostřednictvím portálu Aukro.cz zakoupil. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.10.2025 21:15, před 19 dny


Filip Novák

Dobrý den,
přikládám fakturu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2025 09:00, před 16 dny

Dobrý deň,

ďakujem Vám za dodanie čísla dokladu.
Žiaľ, alternatívne riešenie nie je možné z našej strany zabezpečiť, keďže ide o poškodený produkt. V takýchto prípadoch je trh riadený odlišne a my nemáme kapacitu dohliadnuť na zabezpečenie alternatívy.
Z tohto dôvodu Vám bola ponúknutá možnosť ponechať si produkt s kompenzáciou, prípadne odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Ďakujeme za pochopenie a za Vašu spoluprácu.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.11.2025 20:36, před 5 dny


Filip Novák

Dobrý den,
chápu že se mohou předpisy lišit, rád se nechám odkázat na příslušné směrnice.
Zároveň Vás prosím o vyjádření k deklaraci 12 měsíců záruky - vykládám si to jako záruka na funkčnost poškozeného produktu, který ovšem byl od převzetí nefunkční.

Zároveň nepožaduji nákladnou opravu a na věc nechvátám viz původní požadavek v této diskuzi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.