Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1483
Z toho za letošní rok:125
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (803 z 1483)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 358 hodnocení od spotřebitelů help

#83650Alza

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2025, před měsícem

Filip Novák

Znění stížnosti

Nakoupen poškozený, ale funkční výrobek přes portál aukro s deklarovanou zárukou 12 měsíců.
Po rozbalení byl výrobek nefunkční.

V e-mailové komunikaci byl nabídnut kupón na 100Kč či vrácení zboží.


Produkt

Monitor viz foto štítku


Požadované řešení

Požaduji funkční monitor.
“Jako top prodejce nabízí 12 měsíců záruku” Dle této formulace mám nárok na opravu nefunkčního monitoru, nicměně chápu vysoké náklady opravy a postačí mi obdržení jakéhokoli monitoru s alespoň 28 palci.

Jsem ochoten čekat i dlouhou dobu na jiný poškozený monitor.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 12:08, před měsícem

Na základě popisu spotřebitele se domníváme, že k uzavření kupní smlouvy došlo mezi spotřebitelem a prodávajícím Alza.cz a.s., přičemž Aukro v daném případě vystupovalo pouze jako zprostředkovatel prodeje.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nicméně Alza.cz na svých internetových stránkách uvádí, že: Dodatečné informace k odstoupení od smlouvy či reklamacím lze najít u každého jejich profilu na internetové stránce Aukro. Pokud bylo zboží zakoupeno na profilu Alza Bazar, zde jsou dostupné dodatečné informace: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2025 16:13, před měsícem

Dobrý den, pane Nováku. Tento případ pro Vás samozřejmě ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení čísla dokladu, v rámci kterého jste produkt u naší společnosti prostřednictvím portálu Aukro.cz zakoupil. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.10.2025 21:15, před měsícem


Filip Novák

Dobrý den,
přikládám fakturu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2025 09:00, před měsícem

Dobrý deň,

ďakujem Vám za dodanie čísla dokladu.
Žiaľ, alternatívne riešenie nie je možné z našej strany zabezpečiť, keďže ide o poškodený produkt. V takýchto prípadoch je trh riadený odlišne a my nemáme kapacitu dohliadnuť na zabezpečenie alternatívy.
Z tohto dôvodu Vám bola ponúknutá možnosť ponechať si produkt s kompenzáciou, prípadne odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Ďakujeme za pochopenie a za Vašu spoluprácu.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.11.2025 20:36, před měsícem


Filip Novák

Dobrý den,
chápu že se mohou předpisy lišit, rád se nechám odkázat na příslušné směrnice.
Zároveň Vás prosím o vyjádření k deklaraci 12 měsíců záruky - vykládám si to jako záruka na funkčnost poškozeného produktu, který ovšem byl od převzetí nefunkční.

Zároveň nepožaduji nákladnou opravu a na věc nechvátám viz původní požadavek v této diskuzi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2025 10:22, před 26 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

V případě, že monitor není možné opravit (případně pokud by hodnota opravy přesáhla hodnotu monitoru), přesunulo by se reklamační řízení do "druhé fáze", neboť dodání nové věci bez vad s ohledem na povahu věci není možné. Nemožnost opravy však musí prodávající prokázat. V následné druhé fázi je možné požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy, což společnost spotřebiteli nabídla.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2025 18:01, před 24 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany dTest a zo strany spotrebiteľa.

Ako sme už uviedli, oprava z našej strany nie je možná, keďže sa v tomto prípade jedná o poškodený produkt. Spotrebiteľovi bola ponúknutá možnosť ponechať si produkt s kompenzáciou alebo možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy.

Na uvedených možnostiach naďalej zotrvávame a stojíme aj za doterajším stanoviskom, ktoré sme podali.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.11.2025 23:51, před 23 dny


Filip Novák

Děkuji, už jsem tomu pravděpodobně porozuměl - záruka na 12 měsíců je platná, nicméně do maxima částky, kterou jsem za výrobek zaplatil, což je v mém případě 289 Kč?

Zároveň mám otázku, zda je možným řešením obdržet jiný poškozený monitor jako náhradu?
Nechvátám na to, můžeme si dát př. 6/12/24 měsíců čas na to zda se objeví jakýkoli poškozený monitor, který mi můžete poskytnout? (Jediná podmínka je velikost- větší než cca 25 palců)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2025 15:13, před 21 dny

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. V tomto případě Vám můžeme stále nabídnout pouze možnost odstoupení do kupní smlouvy, jelikož výměna za jiný "poškozený" monitor bohužel není možná. Na základě odstoupení od kupní smlouvy bychom Vám samozřejmě zpětně proplatili Vaše finanční prostředky. Přeji Vám příjemný zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.11.2025 23:29, před 17 dny


Filip Novák

Dobrý den,
děkuji za otevřenou komunikaci, chápu že nemám na jiný poškozený monitor nárok a byla by to pro vás administrativa navíc zrovna na mě myslet, když by se nějaký rozbitý objevil.
Od kupně odstoupím.

Pro sledování nabídky dalšího poškozeného monitoru budu nadále sledovat aukro :).

DTest prosím ještě o vyjádření k tomu zda záruka 12 měsíců neuvádí spotřebitele v domnění, že když by zboží nefungovalo, tak dojde k výměně či opravě jako u nové věci. Jelikož je záruka do výše kupní ceny, tak možnost opravy poškozeného výrobku (za př. 400 Kč jako u mého monitoru) je téměř nereálná, tak jestli by neměl prodejce na tuto souvislost upozornit?

Spotřebitel si snadno udělá domněnku, že záruka nesouvisí s kupní cenou, ale s cenou obvyklou dané věci, či právem na funkční věc ať už by to stálo prodejce cokoli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2025 09:18, před 10 dny

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost v rámci řešení sporu.

Co se týká "záruky" na 12 měsíců:
Prodávající je ze zákona odpovědný za vady, které se na věci projeví v době dvou let od převzetí. U použité věci je možné tuto dobu zkrátit na jeden rok, tedy na zmíněných 12 měsíců. V této době platí, že je prodávající v rámci uznané reklamace povinen věc opravit nebo dodat novou věc bez vady. Zároveň však platí, že prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

S ohledem na cenu, za kterou spotřebitel monitor koupil, se domníváme, že by oprava mohla být skutečně nepřiměřeně nákladná. V takovém případě však musí tuto skutečnost prodávající dokázat. Spotřebitel poté může odstoupit od smlouvy z důvodu, že prodávající odmítl vadu odstranit.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl reagovat, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.