| Počet nahlášených stížností: | 792 |
| Z toho za letošní rok: | 271 |
| Stále v řešení: | 99 |
53%
47%
Všechny zásilky odesílané eshopy na moji adresu domu, nikoliv do výdejen a boxu, ale přímo na moji adresu domu, jsou přesměrované do Z-Boxu a výdejen. Chodím o berlích, jsem invalidní, opakovaně jsem Zásilkovnu žádal, aby mi doručovala do Z-Boxu 100 od mého domu, když už není schopna doručit na adresu což mají zaplaceno. Opakovaně stížnost odmítli, s tím, že za to může odesílatel. Dle odesílatele je vždy zásilka odeslána na adresu mého bytu a změny v doručení provádí zásilkovna svévolně. Nyní mi byly poslány dvě zásilky od stejného odesílatele. Jedna do výdejny cca 500m od mého domu, druhá do Z-boxu na druhý konec města. Výdejna do které šla první zásilka má v tyto dny zaplnění 2-3%, dle sdělení majitele výdejny. Proč mi tedy doručili opět zásilku na druhý konec města ? Nedozvím se to, přes idio*ský AI automat Zásilkovny se není možné spojit s živým operátorem.
Dle sdělení mnoha příjemců zásilek od Zásilkovny je změna v doručení, i v případě zaplacení odesílatelem na adresu, naprosto běžná praxe. Samozřejmě čtu nesmysly, které musí odpovídat proškolení a zaplacení pracovníci Zásilkovny, na fórech a FB Zásilkovny. Bohužel i zde.
Pro takovéto jednání neexistuje výmluva, ani omluva.
Např. ***
Doručovat na udané adresy. V případě nezastižení příjemce uložit na NEJBLIŽŠÍ Z-box či výdejnu. Efektivita rozvozu není relevantní důvod proč umisťovat zásilky na druhý konec města, nejen invalidním lidem.
Umožnit příjemcům zásilek telefonické spojení s živým pracovníkem přepravní společnosti, Zásilkovny.
Přestat se vymlouvat a začít se omlouvat.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Upozorňujeme ale, že Zásilkovna si ve svých obchodních podmínkách vyhrazuje právo změnit výdejní místo na jiné, nejbližší volné, v případě, že kapacita zákazníkem vybraného místa je již naplněna (viz bod 4.6 všeobecných obchodních podmínek společnosti Zásilkovna - https://files.packeta.com/web/files/VOP_Zasilkovna.pdf). Neměla by ale balíček přesouvat na adresu, kde si jej není možné vyzvednout.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Tento e-shop klade důraz na co největší efektivitu a my na základě tohoto zadání volíme místo doručení. Vybíráme ho podle vámi zadané adresy a na základě několika parametrů.
Díváme se na blízkost cílového místa, jeho vytíženost (aby u vás zásilka byla co nejrychleji a bez prodlev kvůli plné kapacitě) a na otevírací dobu daného místa (kvůli flexibilitě vyzvednutí).
Cílem je najít to nejvhodnější volné místo pro vaši zásilku, a zároveň vyhovět nastaveným kritériím a požadavkům na efektivitu ze strany e-shopu.
Ano, reakce společnosti na moji stížnost je přesnou ukázkou toho na co si stěžuji, stejně jako tisíce lidi ve FB skupině "stížnosti na Zásilkovnu". Efektivita rozvozu, tedy ziskovost/nákladovost je Zásilkovně přednější než kavlitní a spolehlivá služba, za kterou dostala zaplaceno. Tvrdit, že vybírají invalidnímu člověku to nejlepší místo pro uložení zásilky na druhém konci města je opravdu přehlídka ingorace a absolutního nezájmu o zákazníka.
Jediné co dle odesílatelů donutí Zásilkovnu doručit zásilku na zadanou adresu je volba platba na dobírku.
V jeden den mi přijdou 3 zásilky přes Zásilkovnu zaslané na moji adresu, stejnou adresu. Jedna doručená na udanou adresu, další do Zboxu a poslední do výdejního místa. Efektivita rozvozu a výběr toho nejlepšího místa pro doručení. Proč nebyly všechny 3 zásilky doručeny společně na zadanou adresu ? Naprosté nesmysly, které mají být odpovědí na stížnost. Místo aby se Zásilkovna omluvila a začala pracovat na nápravě, chová se jako komunisti před 70ti lety.
Tedy nemohu říci, že by stížnost byla vyřešena. Vysvětlení žádné, omluva žádná. Jediné řešení je, tam kde to jde, požádat aby odesílatel vybral jiného přepravce.
Děkuji dTestu za umožnění řešit tuto stížnost. Bohužel nesmysly poskytnuté Zásilkovnou nic nevyřešily. Jako by pracovníci Zásilkovny ani moji stížnost nečetli a pouze použili CTRL-C/CTRL-V.
Dobrý den, bohužel místo doručení vybírá systém automaticky na základě parametrů, které jsou popsány výše. Je to takto nastaveno u všech zásilek z tohoto e-shopu plošně, rozhodně tím nechceme kohokoli znevýhodnit. Stejně tak pokud je zásilka určena přímo na vaši adresu, třeba u zásilek na dobírku, toto zadání nám předá přímo e-shop.
Pokud si v košíku zvolíte doručení „Standard“, na základě dohody s e-shopem tuto zásilku doručujeme na nejvhodnější dostupné místo, které vybereme podle vaší adresy. Jedná se u tohoto e-shopu o preferovaný způsob doručení.
Pomohlo by vám
Zvolte příště druhou možnost doručení s názvem „Klikni a vyzvedni“ (click and collect), která je přímo v aplikaci e-shopu a nachází se hned pod standardní možností doručení. Při výběru této možnosti vám zásilku doručíme přímo na vámi vybrané místo.
Upozorňujeme, že tahle varianta doručení nemusí být dostupná při každému nákupu, e-shop ji zákazníkům zobrazuje podle vlastních kritérií.
Nikola, tým Zásilkovny