Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:730
Z toho za letošní rok:25
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (565 z 730)

Hodnocení spokojenosti

53%
47%
Uvedená procenta vychází z 162 hodnocení od spotřebitelů help

#83671Nekalé obchodní praktiky – neoprávněné navýšení ceny za modem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2025, před měsícem

Jiří Krásný

Znění stížnosti

Vážení,

obracím se na vás s podnětem k prošetření jednání společnosti Vodafone Czech Republic a.s., které považuji za nekalé a klamavé vůči spotřebitelům.

Bez mého vědomí došlo k navýšení měsíčního poplatku za pronájem modemu z 70 Kč na 100 Kč. O této změně jsem nebyl předem nijak informován, a přesto byla nová částka automaticky zahrnuta do mého vyúčtování.

Při telefonickém kontaktu s operátorem mi bylo sděleno, že navýšení souvisí s „novým modemem“. Přitom jsem byl dříve výslovně ujištěn, že přechod na nové zařízení nebude znamenat žádné navýšení ceny. Tato změna zařízení byla vyvolána Vodafonem. Operátor mi sice 30 Kč vrátil a nabídl výměnu zařízení za „levnější“ variantu, ale to by znamenalo opětovný zásah technika a další zbytečné komplikace.

Považuji tento postup za neseriozní, klamavý a zavádějící – pokud bych si změny ve vyúčtování nevšiml a neřešil je, byl by mi vyšší poplatek účtován nadále. Věřím, že podobným způsobem může být poškozena řada dalších zákazníků.

Zároveň odmítám, aby mi do bytu opakovaně docházeli technici společnosti Vodafone kvůli výměnám zařízení, které jsem si nevyžádal. Mám za to, že tímto způsobem je zákazník záměrně zatěžován, aby akceptoval nevýhodné podmínky.

Prosím o prověření tohoto jednání ze strany dTestu a případné postoupení podnětu příslušným orgánům (např. Český telekomunikační úřad či Česká obchodní inspekce.

Přikládám 2 vyúčtování . Jedno se správnou výší z července, kde byla částka chybně účtována mému otci. Druhé ze září, kde byla navýšena.

S pozdravem,


Produkt

Změna modemu z COMPAL CH7465VF ED3 WIFI na Vodafone Station Wi-Fi6


Požadované řešení

1. ponechání současného zařízení,
2. účtování původní částky 70 Kč měsíčně,
3. potvrzení, že k žádné další výměně zařízení nebo zásahu technika nedojde.
4. Písemná omluva za uvedení v omyl, způsobené potíže a arogantní jednání operátorky ze dne 17.10.2025


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 13:54, před měsícem

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 15:57, před měsícem

Spotřebitel nás informoval, že stížnost již byla vyřešena přímo s operátorem. Proto ji uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.