Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83675Neuznané vrácení zboží v rámci 14 dnů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2025, před měsícem

Petr Cvrkal

Znění stížnosti

Dne 13.10.2025 jsem vracel zboží, které jsem zakoupil 10. a 11.10.2025 na vyzkoušení přenosu zvuku - jednalo se o více zařízení.

Větší část zboží vůbec nebyla použita, včetně uvedených sluchátek ONIKUMA B2 Black, které jsem ani nevybaloval, protože jsem testoval primárně přenos zvuku z TV. Zboží jsem vracel na prodejně v Chrášťanech a vzhledem k více kusů jsem chtěl zboží vrátit obsluze. To bylo odmítnuto s tím, že musí vše oštitkovat a poté tam nechat. Toto jsem také udělal. S výjimkou uvedeného zboží bylo všechno zboží přijato a proplaceno a to včetně rozbaleného zboží. U těchto sluchátek Alza tvrdí, že tam chybí kabel.
V popisu zboží na webu - v sekci "Parametry a specifikace" však o žádném kabelu v balení není zmínka. To ale stejně považuji za irelevantní, protože jsem uvedl, že jsem zboží nerozbalil, takže odmítám, že by v balení mohlo něco chybět. Navíc kabel u bezdrátových sluchátek nemůže mít vliv na funkčnost těchto sluchátek.
Vzhledem k tomu, že jsem již v minulosti od prodejce prokazatelně obdržel poškozené nebo rozbalené zboží v případech, kdy jsem si objednal zboží nové, tak odmítám akceptovat tvrzení, že jsem kabel vzal. Dle mého kabel v balení prostě chyběl - ať už z důvodu, že se jednalo o vrácené zboží, které bylo prodáno jako nové nebo jiného důvodu. Navíc vzhledem ke způsobu převzetí reklamace vůbec nevím co se s produktem dělo od ponechání na prodejně.
Toto vše jsem prodejci sdělil, ale stále odmítá akceptovat, že příčina není na mé straně nebo to, že jakýkoli kabel u bezdrátových sluchátek nemá vliv na jejich primární funkci a tudíž i kdybych přistoupil na verzi, že jsem kabel vzal (což odmítám), tak je produkt stále funkční.


Produkt

ONIKUMA B2 Black - https://www.alza.cz/onikuma-b2-black-d12898803.htm


Požadované řešení

Vrácení plné kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2025 11:37, před 20 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud byla krabice se sluchátky originálně zabalená, pak je zřejmé, že v ní bylo všechno vybavení, které v ní společnost Alza zaslala.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2025 11:23, před 19 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a taktiež zo strany dTestu.
Za vzniknutú situáciu počas Vašej reklamácie u našej spoločnosti sa Vám opätovne ospravedlňujeme. Naozaj si vážime Vašu doterajšiu priazeň a radi by sme Vás uistili, že Vaša spokojnosť je pre nás najvyššou prioritou.
Z našej strany Vám bol vystavený dobropis č. 3252186404 za produkt Herní sluchátka ONIKUMA B2 Black. Tento dobropis bol zadaný na refundáciu, pričom finančné prostriedky budú zaslané späť na účet, z ktorého bola pôvodná platba uskutočnená. K navráteniu dôjde najneskôr do 2 – 3 pracovných dní.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.10.2025 13:19, před 19 dny


Petr Cvrkal

Hodnocení:

Komentář: Nevím pouze proč to nemohlo být vyřešeno rovnou už na základě mé reakce Alza.cz, ale muselo být řešeno za pomoci dTestu.