Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1474
Z toho za letošní rok:116
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (798 z 1474)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 354 hodnocení od spotřebitelů help

#83777Zamítnute odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2025, před 10 dny

David Černohorský

Znění stížnosti

27" ASUS ROG Swift OLED PG27UCDM
Oficiálně prodává pouze alza.cz
Objednávka xxx

xx

Vydejku opět alza změnila na reklamaci

Dobrý den,

Dne 17.10.2025
Jsem vyzvedl na prodejně zmíněné zboží
Během období 18-20.10.2025 jsem zjistil že o proti konkurenci (MSI) není lepší což jsem i zadal jako důvod vrácení

Dne 21.10.2025 jsem ho tedy zabalil a 27.10.2025 kdy mi to umožnilo počasí jsem ho dopravil zpět na prodejnu,

po asi dvou hodinách mi přišel mail že zamítnuto , když jsem se ptal podpory na whatsappu odpověď byla že mi v dubnu přišel mail.

Ale ten dopis je za mě neplatný jelikož není pravdivý ,a už v té době mi na ČOI bylo řečeno že nevědí že by se počítalo nějaké procento

Tak jsem si opět přepočítal objednávky nejdříve podle data toho dopisu
24.4.2024 - 24.4.2025
99obj. 30 Vráceno
133 produktů. 35 Vráceno

Od 24.4.2025 - 27.10.2025
28obj. 2vracene (včetně této zamítnute)
34 produktů 2 vrácené

Podle několika zahraničních srovnání měl být lepší JAS atd.


Produkt

27" ASUS ROG Swift OLED PG27UCDM


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2025 08:40, před 7 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Z dokumentů zaslaných spotřebitelem vyplývá, že společnost Alza pravděpodobně řešila odstoupení od smlouvy jako reklamaci, jedná se však o jiné právní instituty, které nelze slučovat. Pokud tedy spotřebitel dodrží 14denní lhůtu pro odstoupení a vrácené zboží není poškozené, pak je povinna od smlouvy odstoupit a spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Přeřazujeme nyní případ na společnost, aby se vyjádřila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.11.2025 08:58, včera

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a dTestu.
Na základe preverenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bolo spotrebiteľovi umožnené odstúpenie.
Spotrebiteľovi bol vystavený dobropis č. 3252225526, ktorý bol preplatený späť na účet, z ktorého bola pôvodná platba prijatá.
K navráteniu finančných prostriedkov dôjde v priebehu 2–3 pracovných dní, v závislosti od rýchlosti spracovania bankou.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.11.2025 17:24, včera


David Černohorský

Hodnocení:

Komentář: Ano potvrzuji proplacení dobropisu,opět velice děkuji dTestu, a snad už nebudu vaší pomoct s alza.cz potřebovat jelikož už tam neutratím ani korunu.

Nyní se čeká na vyjádření dTestu.