| Počet nahlášených stížností: | 767 |
| Z toho za letošní rok: | 246 |
| Stále v řešení: | 78 |
54%
46%
Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na nedoručení zásilky od společnosti Zásilkovna. Zásilka která mi měla být doručena do Z-Boxu.
Po zadání vyzvedávacího kódu Z-Box pouze cvaknul jako při otevření a zobrazilo se, že se zásilka nachází ve schránce č. 11, ale dvířka se neotevřela. Krátce poté mi přišlo oznámení, že balíček byl vyzvednut, což není pravda – zásilku jsem neobdržela.
Zásilka byla v hodnotě cca 1 600 Kč.
Při snaze vyplnit reklamaci přes online formulář jsem byla automaticky odkázána na odesílatele (společnost Temu), která mě však opět odkázala zpět na Zásilkovnu, protože je zásilka ve Vašem systému vedena jako „převzata“.
Zároveň se mi nepodařilo dovolat na zákaznickou linku Zásilkovna – zkoušela jsem to opakovaně (třikrát po 10 minutách a nyní přes 48 minut), ale nikdo hovor nezvedl.
Psala jsem na e-mail reklamace@zasilkovna.cz, ale obdržela jsem odpověď, že tato e-mailová adresa již nefunguje.
Při pokusu o znovu vyplnění online reklamace na webu Zásilkovny jsem byla opět automaticky odkázána na odesílatele (Temu).
V aplikaci nebo na webu Temu však není možnost nahlásit problém s neotevřením Z-Boxu, takže už nevím, kam se obrátit. Temu se mnou nechce nic řešit Zásilkovna také ne.
Připadá mi to jako začarovaný kruh – Zásilkovna mě odkazuje na Temu, Temu zase na Zásilkovnu, a mezitím jsem bez zboží i bez peněz.
Žádám o prošetření této situace a o náhradu nebo vrácení peněz.
Děkuji
S pozdravem
Drágová
VRÁCENÍ PENĚZ ZPĚT NEBO DORUČENÍ MÉ ZÁSILKY
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud zařízení sloužící pro poskytování poštovních služeb (Z-Box) nefungovalo správně, jedná se dle našeho názoru o vadné poskytnutí poštovních služeb. Podle § 2 odst. 1 zákona o poštovních službách se za poštovní službu považuje činnost, která zpravidla zahrnuje poštovní podání, třídění a přepravu poštovní zásilky prostřednictvím poštovní sítě a je prováděna za účelem dodání poštovní zásilky příjemci.
Podle obchodních podmínek společnosti Zásilkovna s.r.o. je reklamaci poskytnutých poštovních služeb je oprávněn podat odesílatel i příjemce (čl. 8.1). Spotřebitel by tedy měl trvat na uplatnění a vyřízení reklamace. Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, zdá se, že se jedná o duplicitu, viz https://podnikatel.dtest.cz/backend/vase-stiznosti/detail-stiznosti/?id=83806
Vyjádření dTestu
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Přestože je text stížnosti téměř totožný, jedná se o jinou spotřebitelku i jinou zásilku. Protože však spotřebitelka neuvedla číslo zásilky, přeřazujeme stížnost na ni, aby jej mohla doplnit.