| Počet nahlášených stížností: | 728 |
| Z toho za letošní rok: | 23 |
| Stále v řešení: | 2 |
53%
47%
Dobrý den,
rád bych podal stížnost na zaměstnance Vaší pobočky M. K., který mě při sjednávání služby uvedl v omyl. Při tel. komunikaci mi bylo řečeno, že je nutné při změně tarifu pořídit druhou SIM kartu, i když se později ukázalo, že to nebylo potřeba. Cítím se být uveden v omyl a poškozen tímto nepoctivým jednáním.
Prosím o prošetření situace a nápravu – například zrušení zbytečné sjednané SIM karty a vrácení případných poplatků.
Děkuji za pochopení a očekávám Vaši odpověď.
S pozdravem,
Michal Lasovsaky
změna tarifu
vrácení peněz za 2 měsíce nevyužívání té dane sim karty ode dne: 18.9.2025 4.12.2025 kdy bude sim zrušena posle smluvních podmínek...
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud osoba učiní právní jednání v omylu týkajícím se rozhodující okolnosti a tento omyl byl vyvolán druhou stranou, považuje se takové právní jednání za neplatné (viz § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.
Jestliže tedy spotřebitel na základě informací od zaměstnance pořídil druhou SIM kartu a společně s tím zaplatil poplatek a následně bylo zjištěno, že toto jednání nebylo vůbec potřebné, je takové právní jednání neplatné.
V takovém případě je podnikatel povinen vrátit peněžní prostředky. V případě, že by tak neučinil, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Lasovský, daná záležitost mě velmi mrzí. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Prosím, napište nám přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace. Nebo písemně poštou na Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že jeho stížnost byla již kladně vyřízena přímo s danou společností. Proto ji uzavíráme s dosažením dohody stran.