Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:728
Z toho za letošní rok:23
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (563 z 728)

Hodnocení spokojenosti

53%
47%
Uvedená procenta vychází z 162 hodnocení od spotřebitelů help

#83860Mobilní tarif...

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2025, před 2 dny

Michal Lasovský

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych podal stížnost na zaměstnance Vaší pobočky M. K., který mě při sjednávání služby uvedl v omyl. Při tel. komunikaci mi bylo řečeno, že je nutné při změně tarifu pořídit druhou SIM kartu, i když se později ukázalo, že to nebylo potřeba. Cítím se být uveden v omyl a poškozen tímto nepoctivým jednáním.

Prosím o prošetření situace a nápravu – například zrušení zbytečné sjednané SIM karty a vrácení případných poplatků.

Děkuji za pochopení a očekávám Vaši odpověď.

S pozdravem,
Michal Lasovsaky


Produkt

změna tarifu


Požadované řešení

vrácení peněz za 2 měsíce nevyužívání té dane sim karty ode dne: 18.9.2025 4.12.2025 kdy bude sim zrušena posle smluvních podmínek...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 14:33, před 8 hodinami

Pokud osoba učiní právní jednání v omylu týkajícím se rozhodující okolnosti a tento omyl byl vyvolán druhou stranou, považuje se takové právní jednání za neplatné (viz § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.

Jestliže tedy spotřebitel na základě informací od zaměstnance pořídil druhou SIM kartu a společně s tím zaplatil poplatek a následně bylo zjištěno, že toto jednání nebylo vůbec potřebné, je takové právní jednání neplatné.

V takovém případě je podnikatel povinen vrátit peněžní prostředky. V případě, že by tak neučinil, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.