Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1480
Z toho za letošní rok:122
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (801 z 1480)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 357 hodnocení od spotřebitelů help

#83930Při reklamaci TV požadováno dodání nepoškozeného "dárku", špatná komunikace a prodlužování reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

13 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2025, před 13 dny

Petra Kratochvílová

Znění stížnosti

Dne 30.10.2025 jsme objednali a zaplatili TV Samsung QE65S95F se soundbarem HW-Q600F zdarma přes Alza aplikaci. Oboje dorazilo 4.11. TV jsme nechali aklimatizovat a rozbalili ji až večer, kdy jsme zjistili po sestavení dle instrukcí, že je TV poškozená (prohnutý displej). Reklamaci jsme podali 5.11. ráno s vysvětlením a fotodokumentací. V reklamaci nebyla zmínka o tom, že máme k reklamaci dodat i soundbar, kterému nic není. Důrazně jsme uvedli, že žádáme výměnu TV, která dorazila poškozená. Až po odvezení TV 10.11. nám bylo sděleno, že se měl odvézt i soundbar, na čemž Alza trvá, protože se dle jejich slov jedná o celý balík, který musí být v rámci reklamace dodán a zároveň se tím prý posouvá vyřízení reklamace. Svoz soundbaru jsme si museli vyžádat. Alza nám po několika urgencích dala termín svozu až 14.11. a sdělila, že ani nemáme možnost odstoupit od smlouvy, dokud se reklamace nevyřeší. Veškerou komunikaci zajišťujeme proaktivně pouze my. Detailní popis situace je přiložen.


Produkt

televize Samsung QE65S95F + ZDARMA soundbar HW-Q600F


Požadované řešení

Vzhledem k špatné komunikaci ze strany Alzy a dle našeho názoru neoprávněnému požadavku na dodání soundbaru při každé reklamaci TV, a potenciálně i TV při reklamaci soundbaru, pokud oboje považují za jeden balík, si přejeme odstoupení od smlouvy a vrácení celé částky. Již si nepřejeme výměnu TV, jelikož máme s Alzou opakovaně negativní zkušenosti a jejich jednání nám nepřijde dostatečně transparentní. Soundbar bude připraven k odvozu dle smluveného termínu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2025 14:29, před 5 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Společnost Alza ve svém reklamačním řádu uvádí následující:
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství, bez něhož reklamované zboží nelze používat a diagnostikovat (doporučujeme však k reklamovanému zboží přiložit kompletní příslušenství v každém případě).

Máme za to, že soundbar není příslušenstvím, bez kterého by televizi nešlo používat, obzvláště v situaci, kdy je televize reklamována z důvodu prohnutého displeje.

Odstoupit od smlouvy by bylo možné, pokud by společnost nevyřídila reklamaci včas. Pokud tedy ještě neuplynula 30denní lhůta, není odstoupení možné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2025 15:34, včera

Dobrý den, paní Kratochvílová. Děkuji za Vaši zprávu a za vzniklou situaci se Vám velice omlouvám. Opravdu si vážíme Vaší dosavadní přízně a ráda bych Vás ujistila, že Vaše spokojenost je naší nejvyšší prioritou. V tuto chvíli jsme již vyřídili reklamaci Vámi zakoupeného produktu "Televize 65" Samsung QE65S95F" vystavením dobropisu, na základě kterého jsme Vám zpětně proplatili Vaše finanční prostředky. Částku byste v tuto chvíli již měli ve svém bankovnictví evidovat. Pokud Vám budu moci s čímkoliv pomoci, neváhejte se na mě prosím znovu obrátit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.