Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1475
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (800 z 1475)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83942Nedodržení reklamační lhůty

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2025, před 2 dny

Vojtěch Horváth

Znění stížnosti

Dobrý den, řeším problém a jsem z toho už běsný

Reklamoval jsem u prodejce Alza pračku v záruční době 11.9.2025, případ za evidovali.
Druhý den na to 12.9. 2025 mě alza odkázala na servis Haier, abych je kontaktoval.
To jsem provedl ihned ten den, vyplnil reklamační formulář a následně za pár minut mi přišel od nich email, že případ evidují pod číslem ***. To vše 12.9.2025.
18.9.2025 mi přišel od Haieru další e-mail že po mě chtějí sériové číslo a fakturu, přičemž to vše jsem vyplnil ve formuláři. Haier celou věc přehodil na jejich autorizovaný servis BMK Servis s.r.o Česká Lípa.

Celá věc se protáhla na 60 dní s čímž jsem souhlasil, důvod, že jsem nebyl ochoten přistoupit na servis v dopoledních hodinách (chodím do práce), tak jsou nuceni protáhnout reklamační lhůtu na 60 dní.
11.11. 2025 mi volali ze servisu, že 18.11. 2025 přijede již po třetí technik (za dvě návštěvy nebyl kvůli své neschopnosti pračku opravit), to jsem odmítl s odůvodněním, že již končí reklamační lhůta zrovna v tento den, že budu chtít od nich vystavit protokol o neopravitelnosti z důvodu nesplnění reklamační lhůty.
Druhý den mi přišel jen montážní list s tím že odstupují od opravy z důvodu odmítnutí návštěvy.
Alza se brání, že jsou jen prodejci a že reklamační lhůta běží až od té doby, kdy se mi ozve servis tj. 18.9. 2025. Já s tím však nesouhlasím, dle zákona se reklamační lhůta počítá již od následujícího dne ode dne podání reklamace k prodejci.
Případ uzavřeli, reklamaci zrušili a že si to mám vyřidit se servisem, který již nereaguje několik dní na emaily.


Produkt

HAIER HW80-B14959U1-S


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2025 16:27, před 6 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (v tomto případě 60 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Lhůta na vyřízení reklamace počíná běžet dnem, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, nikoli dnem, kdy se jí začne zabývat daný servis (§ 19 odst. 3. zákona o ochraně spotřebitele). Pokud tedy spotřebitel uplatnil reklamaci 11.9., 60denní lhůta končí 11.11. Do tohoto data má být reklamace vyřízena. Jestliže daný servis nabídl, že se technik přijede na pračku podívat až 18.11., nebyla reklamace včas vyřízena.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v tomto případě 60denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Jestliže spotřebitel odmítl návštěvu technika, která byla plánována až po uplynutí reklamační lhůty, nevzniká společnosti právo vydat montážní list s tvrzením, že odstupuje od opravy z důvodu odmítnutí návštěvy.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas. Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.