Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1478
Z toho za letošní rok:120
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (801 z 1478)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 357 hodnocení od spotřebitelů help

#83989Zamítnutí služby okamžitá výměna

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2025, před 3 dny

Jiří Jirgl

Znění stížnosti

Při zakoupení telefonu, jsem si na radu (naléhání) prodejce zakoupil službu okamžitá výměna, která měla spočívat v tom, že v průběhu záruční doby můžu třikrát vyměnit zboží pokud by se vyskytl nějaký problém. Služba měla fungovat do 48 hodin. Když jsem svůj nárok uplatnil,záčátkem řijna - ***,byla mi zamítnuta a při druhém uplatnění též. Na prodejně mi bylo řečeno, že oni sami to zamítnutí nechápou a mám volat infolinku. Což jsem udělal, pracovník mi postup společnosti nedokázal vysvětlit a položil mi telefon.Za nějakou dobu volal zpět a uváděl nesprávná data, pletl vyjádření, prostě neodpověděl mi na mé dotazy.
Prosím o pomoc, radu,jak postupovat dál. Měsíc a půl jsem bez telefonu a Alza evidentně "tahá" čas aby uplynula doba.
Děkuji.
Jiří Jirgl


Produkt

Okamžitá výměna - výměna zboží do 48 hodin ASRE251817375 iPhone14 fialová


Požadované řešení

Výměna zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2025 16:37, před hodinou

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Z popisu spotřebitele si nejsme jisti, kdy došlo ke koupi telefonu, a proto předně uvádíme, že podmínky které jsme dohledali nemusely být aktuální v době objednávky dané služby.

Společnost na svých stránkách uvádí následující:
Uhrazením objednávky se služba "Záruka okamžité výměny" aktivuje a může ji spotřebitel využít 1x po dobu zákonné záruky.
Spotřebitel by měl podat reklamaci na kterékoliv pobočce Alza.cz. nebo online přes Moje Alza a následně zboží přinést na pobočku či odeslat přes AlzaBox nebo přepravní společnost. V případě nepoškozeného zboží jej do 48 hodin od doručení vymění.
Okamžitou výměnu je možné uplatit po 14 dnech od vyzvednutí.
Pokud je však zboží mechanicky poškozené, tak není možné službu využít. Zároveň v tomto případě nevzniká nárok na vrácení finančních prostředků za danou službu. Služba se rovněž nevztahuje na sníženou kapacitu baterií a nebude ji v těchto případech možné využít.

Pokud tedy spotřebitel splnil výše zmíněné podmínky, měla by společnost výměnu provést. Jestliže výměna nebyla provedena, přestože byly podmínky splněny, domníváme se, že by měl mít nárok na vrácení peněz za tuto službu. Zároveň má být reklamace vyřízena v 30denní lhůtě, jestliže tedy společnost telefon zadržuje více jak měsíc, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a může požadovat zpět své peněžní prostředky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.