| Počet nahlášených stížností: | 776 |
| Z toho za letošní rok: | 255 |
| Stále v řešení: | 84 |
53%
47%
dobrý den, v podstatě se jedná o opakující se pochybení, které tu řešili již zákazníci přede mnou. Podal jsem zásilku přes Z-BOX, adresátovi byla doručena zásilka jiná. Tu vrátil Zásilkovně ( poté, co se nám tam podařilo na 10 pokus dovolat) a mnou odeslaná zásilka se nenašla. Jednalo se o silniční sadu Ultegra 2x12, kterou jsem prodával přes cyklobazar za 20.000,- Kč. Ty jsem kupci samozřejmě vrátil. Zásilkovna uznala reklamaci s tím, že balíček se nepodařilo dohledat a že kompenzují 300,- Kč. Děkuji velice. Nepochopím, jak se může v době elktronické ztratit balík, případně pokud ho doručili jinému adresátovi, že ten se nepřizná. Je to smutný příběh o tom, jak Zásilkovna není tím, čím bývala. Vlastně ani nevím, jestli na moje maily reaguje jenom umělá inteligence nebo se opravdu někdo pokusil ten balík fyzicky najít.
náhrada způsobené škody
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
v případě, že si zákazník zásilku nepojistil, pak v souladu se zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách společnost Zásilkova opravdu může za ztracenou zásilku vydat kompenzaci paušální kompenzaci 300 Kč.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.