Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1480
Z toho za letošní rok:122
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (801 z 1480)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 357 hodnocení od spotřebitelů help

#84016Neuznaná reklamace č.xxx

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2025, před 5 dny

Libor ŠULKA

Znění stížnosti

Reklamace zamìtnuta, kávovar stále protéká.


Produkt

Kávovar CATLER ES703 ES PortoB


Požadované řešení

Ztráta důvěry ve značku Catler a Alza servisní středisko.
Žádám o vrácení zaplacené finanční částky 2440 kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 10:19, před 4 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Zamítnutí reklamace musí podnikatel řádně odůvodnit. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 5 písm. w) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2025 16:17, včera

Dobrý den, pane Šulko, děkuji za Vaši zprávu, mrzí mě okolnosti, se kterými jste se setkal při řešení reklamačního řízení. Aktuálně eviduji, že reklamační řízení bylo vyřízeno zamítnutím, hlášená závada se při testování v servisním středisku neprojevila. Vidím, že jste již kávovar znovu odevzdal u nás na pobočce k opětovnému posouzení skrz reklamační řízení, kontrolou záznamů vidím, že nové nálezy byly předány k opětovnému posouzení servisním střediskem. Závěry servisního střediska jsou pro nás a další postup ve věci řešení reklamačního řízení směrodatné a závazné, prosím Vás tímto nyní ještě o trpělivost, zatímco situaci aktivně řešíme ve spolupráci se servisem. Předem Vám děkuji a přeji Vám hezký den. Se srdečným pozdravem, Tomáš, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.