| Počet nahlášených stížností: | 779 |
| Z toho za letošní rok: | 258 |
| Stále v řešení: | 87 |
53%
47%
Objednal jsem dárek s téměř dvoutýdenním předstihem, aby včas dorazil do boxu, což se bohužel ukázalo jako krátká doba. Slíbené doručení většiny zásilek do druhého dne je tedy opravdu velká nadsázka. Po 8 dnech, kdy podle sledování zásilky byla stále v depu Olomouc, neproběhlo doručení do boxu ani nepřišla informace o stavu doručení. Při snaze zjistit stav telefonicky mi bylo oznámeno, že zásilka byla chybně doručena do úplně jiného města, aniž bych byl informován o jejím doručení. Operátorka tedy navrhla, abych si do jiného města pro zásilku dojel, protože jinak nebyla šance na včasné doručení. Ujistila mě, že zásilka je v konkrétním výdejním místě, a že mi bude na místě bez problémů vydána. Výlet cca 60 km na vlastní náklady byl opravdu skvělý způsob, jak strávit jediný volný den. Ještě lepší bylo dojet na místo určené operátorkou, aby mi řekli, že u nich zásilka ve skutečnosti není, protože je v depu v Olomouci, odkud jsem přijel. To už bylo 10 dní od objednání a zbývalo mi cca 5 hodin do odjezdu na rodinnou oslavu, kam jsem měl objednaný dárek přivézt. Požádal jsem proto operátorku o možnost vyzvednout zásilku v depu, abych ji alespoň takto stihl získat před odjezdem. Bylo mi řečeno, že v depu mi nikdo zásilku nevydá, a že musím počkat na doručení do výdejního boxu v neznámý čas, který bude pravděpodobně již po mém odjezdu z města. A samozřejmě ani tak nelze zaručit, že bude zásilka doručena, protože společnost nemá jistotu volného místa ve zvoleném boxu. Kromě naprostého selhání celého systému expedice a trasování zásilky mě vážně překvapilo, že ani v takovém případě společnost neřeší nápravu. Očekával bych od společnosti zabývající se dopravou, že v okamžiku zjištění chybné expedice do jiného města a týdenního zpoždění dodání, zajistí rychlou dopravu zásilky k zákazníkovi, nebo nějakou snahu o rychlou nápravu svými prostředky. Ne, že zásilku nechá vyzvednout zákazníka desítky km daleko od správného místa, nebo bude čekat až za pár dní bude mít cestu kolem a odveze zásilku zpět. Minimálně by bylo na místě při zjištění takového selhání, aby firma urychleně dopravila zásilku na správné místo, jistě by to s počtem vašich vozidel, zaměstnanců a četností jízd nebyl takový problém. Laxní přístup k řešení stylem, že si buď počkám dalších pár dní, nebo si to zařídím sám, mi přijde opravdu nemístné. Nechápu také,proč mi nemohla být vydána zásilka v depu, protože to prý není možné, přitom jste mě tam sami poslali vyzvednout jinou zásilku poměrně nedávno, když byl také problém v doručení, a naopak jste nemohli zásilku dát do mnou zvoleného ani jiného boxu. Je paradoxem, že jste přepravní společnost, ale ve výsledku si opakovaně zásilky musím jezdit sám vyzvedávat všude možně, jen ne na objednané místo.
Vrácení peněz za Vaše služby považuji za samozřejmost, přestože mi tato možnost ani nebyla nabídnuta při žádném rozhovoru s operátory. Z mého pohledu nedošlo ke splnění služby podle rozumného očekávání. Samozřejmě to nenahradí projetý benzín do jiného města, čas ani další komplikace spojené s vaším pochybením, ale považoval bych to za minimální možnou slušnost
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.