Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1481
Z toho za letošní rok:123
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (801 z 1481)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 357 hodnocení od spotřebitelů help

#84089Reklamace kola , špatný datum ukončení.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2025, včera

Slavomír Škoda

Znění stížnosti

Měl jsem problém s kolem, a proto jsem ho osobně přivezl k reklamaci na pobočku. V reklamačním listě jsem uvedl, že si přeji kolo po vyřízení zaslat zpět na svou adresu. Alza však reklamaci ukončila už v okamžiku odeslání ze servisu, tedy dříve, než jsem kolo skutečně převzal.

Požádal jsem je, aby datum ukončení reklamace upravili na skutečný den převzetí zásilky, protože teprve tímto okamžikem je reklamace pro zákazníka fakticky uzavřena. Alza to ale odmítá s tvrzením, že změna data údajně není možná. Kolo jsem převzal 29.9.2025.


Toto mi napsali:

Dobrý večer, pane Škoda,
jak již bylo uvedeno v předchozích e-mailech, reklamace byla založena dne 29. 09. 2025, přijata 30. 09. 2025 a vyřízena 24. 09. 2025. Bohužel tyto termíny nemůžeme nijak upravit ani zpětně pozměnit.
Co se týká kompetentní osoby, bohužel nemáme nikoho, na koho bychom vás mohli přepojit.
Děkujeme za pochopení

Přeji krásný den.



***
Specialista zákaznického servisu


Požadované řešení

Změna data na dokumentu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2025 14:50, před 2 hodinami

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Prodávající odpovídá za stav zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Pokud se spotřebiteli zdá, že podnikatel pochybil při plnění zákonných povinností spojených s vyřizováním reklamace, je možné podat podmět na Českou obchodní inspekci, více informací nalezne spotřebitel na jejích internetových stránkách - https://coi.gov.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.