Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1483
Z toho za letošní rok:125
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (803 z 1483)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 358 hodnocení od spotřebitelů help

#84133Zamítnutí opravy na reklamaci

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

14 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2025, před 15 dny

Jakub Muller

Znění stížnosti

Dobrý den, 21.12.2024 jsem na Alze kupoval notebook Lenovo LOQ 15IRX9 Luna Grey. Notebook zhruba ke konci října roku 25 přestal z ničeho nic fungovat zhasla obrazovka a vypnuly se ventilátory domníval jsem se že jde o poruchu nabíječky kterou jsem 30.10 donesl na reklamaci alze nabíječku opravily a vyzvedl jsem si jí zpět avšak zjistil jsem že je problém mnohem rozsáhlejší a notebook stále nefunguje ( nejspíše zkrat na základní desce který odnesla i nabíječka).Tak jsem ho donesl znovu na reklamaci 19.11 dnes (29.11) mi přišlo vyjádření alzy kde bylo zjištěno že případ nelze řešit reklamací ale jako pozáruční opravu s že jako důvod uvádí vyjádření od servisního střediska že je čast zařízení deformovaná.Ano je pravda že jsem měl roh notebooku lehce ohnutý ( způsobeno pádem batohu) ale domnívám se že to nesouvisí s poruchou zařízení.Souhlas s opravou jsem odeslal protože notebook potřebuji co nejdříve ale stejně s tím nesouhlasím.


Produkt

Lenovo LOQ 15IRX9 Luna Grey Č. reklamace ***


Požadované řešení

Odborné vyjádření se stanoviskem že zmiňovaná deformace přímo souvisí se závadou a případně vrácení peněz za opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2025 13:28, před 11 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.12.2025 09:40, před 6 dny

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a zo strany dTestu.

Na základe preverenia cenového návrhu môžeme potvrdiť, že v predloženej kalkulácii nebola zahrnutá oprava samotného problému zariadenia.
Identifikovaná závada bola spôsobená poškodením základnej dosky, ktorá bola v rámci záručnej opravy vymenená.

Vyjadrenie Vám zasielam nižšie:

"Na zařízení se jedná o kosmetické poškození plastů (na
které byla vystavena cenová nabídka), které nesouvisí s udávanou závadou.
V rámci záruky bude vyměněna základní deska. --> trošku rozvinutěji "kosmetické poškození plastů, které je na zařízení
vidět, nijak nesouvisí s reklamovanou závadou. Proto na plastové části byla vystavena placená cenová nabídka - jde o
mechanické poškození mimo záruku. Samotný problém, který reklamuje, je ale způsoben vadou základní desky. Tu v
rámci záruky vyměníme zdarma." --> Servis původně vyhodnotil zařízení jako nezáruční, protože na něm jsou viditelné
praskliny a poškození plastů. Podle pravidel výrobce musí technik vždy posoudit, zda mechanické poškození nemohlo mít
vliv na reklamovanou závadu. Proto byla automaticky vystavena cenová nabídka na placenou opravu.
Po detailní kontrole se, ale zřejmě ukázalo, že samotná závada souvisí pouze se základní deskou, která s poškozenými
plasty nesouvisí. Základní deska tedy bude vyměněna v rámci záruky, ale oprava plastů zůstává placená."

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.12.2025 10:29, před 6 dny


Jakub Muller

Dobrý den, děkuji za vaše vyjádření, ovšem tyto informace se ke mě dostali až po ukončené opravě ze strany servisu a proto se domnívám že se zde může jednat o klamavou praktiku prodejce.Na email mi přišel pouze jeden cenový návrh a to na 56xx kč celé znění emailu přikládám v příloze ve formě obrázku. Z emailu mi plyne "zaplať nebo neopravený notebook dostaneš zpět" s tím že jestli se konečná cena změnila nebo ne mě nikdo nekontaktoval nehledě na to že v cenovém návrhu nejsou napsané položky, které se týkají výměny / opravy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2025 09:47, před 17 minutami

Dobrý deň,

ďakujeme za Vaše vyjadrenie.

Ako sme už uviedli, v danom prípade sa jednalo o kozmetické poškodenie plastovej časti zariadenia, na ktoré bola zo strany servisu vystavená cenová ponuka. Toto poškodenie nijako nesúviselo s uplatnenou závadou.

V rámci záručnej opravy je riešená výmena základnej dosky zariadenia.

Zároveň si dovoľujeme uviesť, že s predloženým cenovým návrhom ste vyjadrili súhlas. Tento súhlas je záväzný a nie je možné ho dodatočne odvolať.
V rámci komunikácie pod číslom prípadu CCT33352918 ste dňa 29.11.2025 s cenovým návrhom jednoznačne súhlasili.

Ďakujeme za pochopenie.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.