| Počet nahlášených stížností: | 792 |
| Z toho za letošní rok: | 271 |
| Stále v řešení: | 99 |
53%
47%
Vážení,
ráda bych podala stížnost na chování kurýra Zásilkovny, se kterým jsem byla dne 29.11.2025 v kontaktu ohledně předání balíčku. Původní adresa doručení byla neplatná, protože firma, na kterou měl být balíček doručen, má v sobotu zavřeno. S kurýrem jsem se proto telefonicky jasně domluvila na alternativním místě předání, kam měl cestou zajíždět.
Bohužel mi však sdělil nesprávnou adresu, protože byl jiné, než české národnosti. Na základě jeho instrukcí jsem dojela na úplně opačnou stranu Olomouce, zatímco on se nacházel jinde. Když jsem ho kontaktovala znovu a požádala ho, aby na místě, kde skutečně je, chvíli počkal, protože přijedu do pěti minut, reagoval velmi neochotně a arogantně. Prohlásil, že „není placený za čekání“, a poté si mé telefonní číslo zablokoval. Tím mi znemožnil převzít zásilku i situaci jakkoli řešit.
Toto jednání považuji za neprofesionální a pro zákazníka velmi komplikující. Žádám proto o prověření celé situace, zajištění nápravy a přijetí opatření, aby se podobná zkušenost neopakovala.
Děkuji za vyřízení stížnosti a informaci o dalším postupu.
S pozdravem
Markéta Zabojnikova
V rámci vyřízení této stížnosti žádám:
1. Oficiální omluvu za nesprávně sdělené informace, neochotné a nevhodné chování kurýra a za komplikace, které mi způsobil.
2. Kompenzaci za vzniklé náklady a ztrátu času, jelikož jsem kvůli nesprávné adrese a nemožnosti dokončit doručení musela jet zbytečně na opačný konec Olomouce. Žádám proto o proplacení nákladů na pohonné hmoty a přiměřenou náhradu za čas strávený řešením situace.
Věřím, že Zásilkovna dokáže situaci spravedlivě vyřešit a přijme opatření, aby se podobné jednání ze strany kurýra neopakovalo.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, doplňte prosím trasovací číslo zásilky, abychom mohli průběh doručení prověřit. Děkujeme, tým Zásilkovny