| Počet nahlášených stížností: | 822 |
| Z toho za letošní rok: | 38 |
| Stále v řešení: | 4 |
68%
32%
Dobrý den,
dne 22.11.(sobota) jsem na stránkách Lidlu chtěla nakoupit zboží. Při platbě se stránky zasekly a nepřišla mi potvrzenka. Zkusila jsem znovu a to samé. V pondělí vidím, že mi odešly 2x peníze, ale nemám potvrzení, nic. Kontaktovala jsem tedy Lidl. Telefonicky i emailem s výpisem z účtu. Lidl stále tvrdil, že peníze nemá a ať kontaktuji PayU a zkontroluji si svůj účet)).
Kontaktovala jsem tedy PayU, kde mi potvrdili, že Lidlu peníze převedly. Kontaktovala jsem i svou banku, kde mi vše taky potvrdili. Kontaktovali sami také PayU a to jim také potvrdilo, že peníze Lidlu převedly. Lidlu jsem vše přeposlala, ten už ale na vrácení peněz nereaguje.
V příloze posílám 2x výpis z banky na stejnou částku.
Požaduji vrácení peněz.
Nemám ani zboží, ani peníze.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud byla platba stržena dvakrát, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jelikož spotřebitel smlouvu o koupi zboží uzavíral se společností Lidl (společnost PayU je pouze jejím smluvním partnerem a zprostředkovatelem), vydání zaplacené částky zpět si může spotřebitel žádat přímo u společnosti Lidl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.