Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:817
Z toho za letošní rok:296
Stále v řešení:124
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

60.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (491 z 817)

Hodnocení spokojenosti

53%
47%
Uvedená procenta vychází z 109 hodnocení od spotřebitelů help

#84274Nemožnost přesměrování zásilky, nekomunikace zásilkovny

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2025, před 11 dny

Jitka Šidlová

Znění stížnosti

Objednala jsem si zásilku k doručení do výdejny Šumice (u Uherského Brodu), kde odebírám zásilky i jindy. Přesto byla moje zásilka přesměrována jinam, do Bojkovic, kam běžně vůbec nejezdím. Výdejna v Bojkovicích není přitom nejbližší k místu, které jsem si původně zvolila. Blíže je Uherský Brod. O změně místa doručení jsem byla sice informována, ale neměla jsem možnost se k přesměrování vyjádřit nebo ho odmítnout. To pro mě představovalo výraznou komplikaci, protože jsem si musela pro zásilku dojet do jiného města, než jsem při objednávce zvolila, do města, kam jinak vůbec nemám cestu, jet přes 3 obce, jen kvůli balíčku. Musela jsem přeměnit svůj pracovní rozvrh na celý den, protože výdejna v Bojkovicích má omezenou výdejní dobu kryjící se s pracovní dobou většiny lidí (vydávají od 10 do 12, pak od 13 do 17 hodin). Psala jsem dne 3. nebo 4. 12. na zásilkovnu přes kontaktní formulář žádost o doručení do Šumic nebo do Uh. Brodu, který je pro mě blíž než Bojkovice a kde je i delší výdejní doba. Do 9. 12. mi nikdo neodpověděl, což je poslední den na uložení zásilky.

Tato situace mi navíc způsobila zbytečné náklady na cestování, které bych vůbec nemusela vynaložit, pokud by zásilka byla doručena na původně zvolené místo.

Mám za to, že pokud si zákazník zvolí konkrétní místo a zaplatí doručovací službu, měla by být zásilka doručena na toto místo – nebo by měl mít zákazník možnost rozhodnout, zda souhlasí s alternativním umístěním. V opačném případě nevím, proč mám zásilkovně platit dopravné, když jsem kvůli balíčku musela jet o 3 obce dál.

Žádám proto o vysvětlení důvodu nekomunikace zásilkovny a také o vrácení peněz za dopravné (nebo za vzniklé náklady), protože doručení o 3 obce dál nepovažuji za doručení do místa, za které jsem si zaplatila. Nechce se mi platit za takovéto služby a dokud se lidé nebudou ozývat, přístup zásilkovny se asi nezmění. Nejvíce mi vadí přístup zásilkovny a nemožnost se domluvit na jiném řešení.

Požadované řešení

Žádám o vysvětlení důvodu, proč nikdo ze zásilkovny neodpovídá na žádosti o jiné přesměrování zásilky, proč zásilku neuložili alespoň do města, které je blíže ke zvolenému místu, dále o zajištění, že se podobná situace nebude opakovat.
Zároveň žádám o kompenzaci vzniklých nákladů na cestování, které mi vznikly v důsledku přesměrování zásilky do jiného města (do Bojkovic) bez možnosti tuto změnu odmítnout, přitom šlo přesměrovat zásilku do města bližšího (Uh. Brod, kde je výdejních míst několik).


Požadované řešení

Žádám vrátit peníze za dopravu nebo uhradit mi náklady na cestovné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2025 13:37, před 5 dny

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).

Upozorňujeme ale, že Zásilkovna si ve svých obchodních podmínkách vyhrazuje právo změnit výdejní místo na jiné, nejbližší volné, v případě, že kapacita zákazníkem vybraného místa je již naplněna (viz bod 4.6 všeobecných obchodních podmínek společnosti Zásilkovna - https://files.packeta.com/web/files/VOP_Zasilkovna.pdf)

Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.