| Počet nahlášených stížností: | 1485 |
| Z toho za letošní rok: | 127 |
| Stále v řešení: | 17 |
67%
33%
Dobrý den ja požádat poprosím o pomoci
U je upozornění přišlo po servisu poškození nádoba mléko nechce mi vyměnit po servisu Alza.cz režim i servis co koupit odvapanovac I spárování jednotku tablet I vodni filtr nic neodpovídá Alza I servis plus nechce uznat reklamaci I pošlu znovu budu platit přílohy napsání děkuji pěkně za pomoc Karel choma
Automatický kávovar ETA Espresso Acorto 9180 90000
Automatický kávovar ETA Espresso Acorto 9180 90000 ja chci vrátit peníze nebo vyměním jiný kávovar jiné značky které má vodní filtr a příslušenství
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Z popisu spotřebitele vyplývá, že mu společnost Alza zamítla reklamaci kávovaru a on se domnívá, že neoprávněně.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Upozorňujeme ale spotřebitele, že pokud je závadou pro kterou kávovar reklamoval vznik plísně, pak se bude pravděpodobně jednat spíše o důsledek špatného čištění kávovaru, než o vadu, kterou by bylo možné reklamovat.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.