Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1485
Z toho za letošní rok:127
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (804 z 1485)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 359 hodnocení od spotřebitelů help

#84281Alza.cz nechce poslat balík věci kterou zaplatit

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2025, před 7 dny

Karel choma

Znění stížnosti

Dobrý den i zaplatit i napsala nechce poslat už nebude odesílat neví důvod proč nechce poslat balík ja zaplatit teď úmyslně zpoždění
i znovu napsal už neodpovídá emaili
priloze děkuji pěkně za pomoc Karel choma


Požadované řešení

Ja chci me poslat balík kterou věci
koupil i zaplatit alze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2025 16:36, před 14 hodinami

V tomto případě bylo zboží zakoupeno teprve před několika dny, proto se domníváme, že by se společnost Alza ještě neměla ocitat v prodlení s plněním svých povinností z kupní smlouvy. Nevíme ale, jestli a jaká doba dodání byla mezi společností a spotřebitelem sjednána.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.