Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1488
Z toho za letošní rok:130
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

54.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (805 z 1488)

Hodnocení spokojenosti

67%
33%
Uvedená procenta vychází z 360 hodnocení od spotřebitelů help

#84382Neustále oddalování vrácení peněz u uznané reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2025, před 10 dny

Vít Novák

Znění stížnosti

Dobrý den,
žádám o pomoc se sporem s Alza.cz ohledně nevrácení peněz po uznané reklamaci (*** a ***).
• Reklamace byla založena dne 9. 12. 2025.
• Dne 10. 12. 2025 byla reklamace uznána a byly vystaveny dobropisy (opravné daňové doklady).
• Původní dobropis byl vystaven k platbě kartou, nicméně Alza z nepochopitelného důvodu refundaci nevracela na kartu, ale zasílala peníze bankovním převodem.

Problém 1 – zaslání na neexistující účet:
Po několika dnech bez připsání částky jsem kontaktoval infolinku Alzy. Bylo mi sděleno, že peníze odeslali na účet XXX (tento účet je podle mého zjištění neexistující / není můj). Na dotaz, proč mě Alza nekontaktovala, když se platba musela vrátit (a proč jsem ani po 3 dnech nebyl informován), jsem nedostal konkrétní odpověď, pouze reakci typu „mrzí nás to“.

Následně jsem operátorovi nadiktoval správné číslo účtu a bylo mi sděleno, že dobropis/refundace bude vystavena a odeslána znovu.

Problém 2 – opět špatný účet i po nahlášení správného:
Po opětovném vystavení dobropisů byla jedna částka proplacena správně, avšak druhá platba nedorazila ani po 2 dnech. Volal jsem proto znovu na infolinku a bylo mi sděleno, že i tentokrát Alza údajně vystavila jeden z dobropisů na špatný účet, přestože správné číslo účtu už měli k dispozici z předchozího hovoru.

K dnešnímu dni peníze stále nemám. Alza tvrdí, že se „čeká na platební oddělení“, na které se čeká už více než 24 hodin a výsledek žádný. Na opakované hovory Alza reaguje stále stejně: „počkejte prosím další den, mrzí nás to“, ale bez reálného řešení. Mám dojem, že problém jen neustále odsouvají.

Prosím o radu, jaký postup zvolit (včetně případného předžalobního řešení (je již připravené) / vymáhání), aby Alza částku konečně uhradila.

Děkuji.


Produkt

***


Požadované řešení

Požaduji:
1. Okamžité doplacení zbývající částky (refundace) na správné číslo účtu / původní platební metodu, a to bez dalších odkladů.
2. Písemné vysvětlení, kde přesně nastala chyba (konkrétně: proč byl použit neexistující/nesprávný účet, proč nebyla refundace vrácena na původní kartu, kdo a kdy změnil platební údaje, a proč mě Alza neinformovala po neúspěšném odeslání platby).
3. Písemné potvrzení o provedení platby (datum/čas, identifikace transakce, reference).
4. Kompenzaci za opakované pochybení a čas strávený řešením (opakované hovory, urgování, čekání na „platební oddělení“) – ideálně ve formě finanční kompenzace nebo alespoň voucheru/slevy.
5. Úhradu prokazatelných nákladů, které mi tím vznikly (např. náklady na telefonáty, poštovné/datová schránka apod., pokud budou doložitelné).
6. Pokud již došlo k prodlení s vrácením peněz, požaduji také úrok z prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2025 16:26, před 5 dny

Tím, že společnost nabídla vrácení peněz, tak se jedná o fakticky uznanou reklamaci. Jestliže společnost přislíbila vrácení peněžité částky, měla by tak učinit. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.12.2025 12:36, před 11 hodinami

Dobrý deň,

ďakujeme za vyjadrenie zo strany spotrebiteľa a dTestu.

Záležitosť bola riešená priamo medzi nami a spotrebiteľom, pričom poslednú správu spotrebiteľ obdržal dňa 22.12.2025. V tejto komunikácii mu bolo oznámené, že predmetná čiastka bola vrátená na správny účet a zároveň mu boli vystavené adekvátne kompenzácie vo výške 1 500 CZK.

Z uvedeného dôvodu by sme radi požiadali spotrebiteľa o informáciu, či je sťažnosť vedená prostredníctvom dTestu naďalej aktívna.

S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.