Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:831
Z toho za letošní rok:141
Stále v řešení:40
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

59%
41%
Toto skore je založeno na 276 stížnostech.

#39495Klamavé jednání pracovníků na prodejně v Litoměřicích

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2020, před 10 měsíci

Tereza Vitnerová

Znění stížnosti

Včera jsem si šel na pobočku Litoměřicích pouze zrušit pojištění. Pan na přepážce mi ihned začal nabízet přenastavení mých služeb, abych prý platil méně. Několikrát jsem ho upozornil, že nemám zájem. Nabízel nový tarif a tablet k tomu. Opět jsem odmítl. Nakonec to skončilo tak, že mi nabídl modelaci služeb s tím, že ušetřím 200 kč měsíčně a získám pouze navíc sim kartu, kterou můžu doma klidně vyhodit a která nemá na výslednou cenu žádný vliv. To znamená, že místo cca 2000 budu měsíčně za všechny služby platit 1800. Také mi slíbil, že všechny služby které u O2 mám, mi sjednotí a budu to moci platit jedním bankovním příkazem. Bohužel jsem v euforii po narození potomka udělal tu chybu, že jsem si potřebné dokumenty celé pořádně před podpisem nepřečetl a věřil pouze tomu, co mi bylo sděleno slovně. Doma jsem zjistil, že ta nová sim karta mě měsíčně vyjde na 349 Kč a žádné zlevnění nenastalo, naopak budu platit více, a také že mi služby nebyly sjednoceny a stále budu muset vše platit pomocí tří příkazů. Tudíž mi na pobočce lhali. Po mém zavolání na O2 linku jsem byl nejprve ubezpečen, že od služby mohu bezplatně odstoupit do 14 dnů. Poté jsem byl přepojen a bylo mi oznámeno, že to platí pouze pro smlouvy uzavřené přes telefon. Já smlouvu uzavřel na pobočce, takže se mě to netýká a za zrušení toho nového čísla musím platit pokutu 1600 kč.
Neušetřil jsem nic a navíc musím zaplatit pokutu 1600,- + poplatek za tu novou sim kartu 349,- = 1949,-.
S pozdravem Vojtěch Kovář


Požadované řešení

Prošetření jednání pracovníků na prodejně v Litoměřicích + zrušení smlouvy a storno pokuty


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2020 09:06, před 9 měsíci

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku.

Dozor nad dodržováním povinností stanovených na úseku služeb elektronických komunikací a poštovních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Spotřebitel, který se domnívá, že došlo k porušení zákona na ochranu spotřebitele, má právo obrátit se na tuto instituci s podnětem k prošetření.

Byl-li spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti, mohlo by to vést až k neplatnosti takového jednání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2020 10:50, před 9 měsíci

Dobrý den,

bohužel se nedokážeme vyjádřit k tomu, jaké informace zazněly při osobním jednání. Podstatné je to, jaké smlouvy jsou domluvené. Dohledal jsem, že jste se právě domluvili na úpravě stávajících služeb tak, že vyšly o něco levněji, navíc byl však datový tarif za 349 Kč. Rozhodně to nikdy nefunguje tak, že by nějaká SIM karta byla zcela zdarma a "že byste ji mohla zahodit". Vždy je součástí smlouvy nebo dohodnutého balíčku, jak je uvedené v informacích samotné smlouvy.
Přístup zaměstnanců se přesto pokusíme prověřit s vedením. O výsledku vás budeme informovat.

U vás by ale každopádně stálo za zvážení nastavení balíčku O2 Spolu. Na tuto variantu už jste se díval? Konfigurátor najdete u nás na webu www.o2.cz/osobni/o2spolu. Zobrazenou cenu je třeba o 200 Kč navýšit, jelikož toto je cenové zvýhodnění na 6 měsíců při novém zřízení služeb.
Příklad: Internet na doma s rychlostí 50 Mb/s, základní programová nabídka O2 TV Bronzová a dva mobilní tarify s neomezeným voláním a SMS do všech sítí + 4 GB dat vychází na cenu 1 699 Kč.


S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2


Tereza Vitnerová

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.3.2020 18:16, před 9 měsíci

Dobrý den, počkám tedy týden od reakce O2, jestli se někdo ozve, jak dopadlo prošetření na prodejně a pak se obrátím na Český telekomunikační úřad a případně ČOI. Jsem přesvědčen, že při uzavírání smlouvy jsem byl úmyslně uveden v omyl. Zaměstnance za přepážkou jsem upozornil, že jsem po narození syna poněkud mimo a on mého momentálního rozpoložení zřejmě využil k uzavření nevýhodné smlouvy a získání bodů za zřízení nového telefonního čísla. Nekoliktst mi opakoval, že budu platit pouhých 1800, nová simkarta je v ceně, apod..

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2020 18:38, před 9 měsíci

Ještě jednou zdravím,

snažili jsme se k případu zjistit co nejvíce informací. Jak jsem však zmínil, zpětně je téměř nemožné zjistit, co bylo při osobní schůzce domluveno.
Můžu vám však mimořádně nabídnout individuální nabídku ve formě vrácení poplatku spojeného s předčasným zrušením čísla. Kdybyste s tímto řešením souhlasil, poprosím vás o kontakt na náš email info@o2guru.cz spolu s koncovkou rodného čísla, abychom to mohli nastavit. K samotnému zrušení čísla jinak dojde k 8. 3. 2020.

S přáním hezkého dne

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2


Tereza Vitnerová

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.3.2020 21:15, před 9 měsíci

Ano, s tímto bych souhlasil. Napsal jsem vám e-mail.
Ještě zde budu informovat, poté stížnost případně uzavřu.
Děkuji

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2020 17:16, před 28 dny

Tímto žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Tereza Vitnerová

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.11.2020 14:24, před 6 dny

Hodnocení:

Komentář: S pomocí DTestu společnost najednou obrátila a poplatek vrátila. Obávám se však, že pokud bych se neobrátil na Dtest a dál řešil případ sám, tak by k takovému kroku od O2 rozhodně nedošlo.