| Počet nahlášených stížností: | 1305 |
| Z toho za letošní rok: | 59 |
| Stále v řešení: | 7 |
61%
39%
Dobrý den, přišla mi měsíční platba od O2. Byla o 285,- Kč vyšší oproti minulým měsícům. Podle technika v centru O2 v Liberci-Globus, se jedná o podvodnou platbu, pravděpodobně vzniklou zmáčknutím nějaké reklamy v mém mobilu, za kterou O2 nemůže. Nechci platit žádnou částku navíc, kterou jsem nezavinil. Jsem odhodlán platit pouze to, co jsem zvyklý. Technik od O2 mi řekl, že se jedná o platbu, jako při dárcovských SMS. O2 je pouze zprostředkovatelem těchto plateb a nemůže s tím nic dělat. Tak budu platit nějakým šmejdům zprostředkovaně přes O2 ??!!. Proč, i když se nejedná o vysokou částku. Co když to příště bude o 28500,-. Tady jde o princip. Chci se bránit, a proto se na Vás obracím s dotazem, co s tím mám dělat.
Děkuji za radu i za pochopení.
Zdraví Vás Milan Jonáš, Liberec
Mám od O2 mobil a internet
Podle mého nemusím platit vyšší platbu, kterou jsem nezavil. O2 by měla mít ošetřeny své klienty tak, aby se nemusely obávat nějakých podvodných plateb a ne čekat, až lidé přijdou reklamovat vyšší platbu a teprve potom jednat zablokováním podvodných SMS.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Spotřebitel také může kontaktovat svého operátora s žádostí o zablokování těchto plateb.
Jak je naznačeno v popisu - operátor je pouze zprostředkovatelem, reklamaci je tak nutné podat přímo u společnosti, která předplatné inkasovala.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Dobrý den,
dle Vámi uvedeného popisu se jedná o tzv. platby přes internet. Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, konkrétně v sekci doplňkové služby, kde naleznete položku Platby přes internet (u dobíjecí karty m-platbu) a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se Vám blokace nedařila, rádi ji zajistíme. Již zaplacenou částku je možné reklamovat přímo u poskytovatele zakoupených služeb. Kontakty na poskytovatele naleznete zde https://1url.cz/bKsbO.
S pozdravem,
Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že platba byla ze strany podnikatele zrušena a spotřebitel tak nebude nucen nic platit. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.