Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1305
Z toho za letošní rok:59
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1009 z 1305)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 358 hodnocení od spotřebitelů help

#81575Negativní změna smlouvy ze strany operátora a nemožnost vrátit zařízení bez nákladů

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2025, před 7 měsíci

Patrik William Pustějovský

Znění stížnosti

Dobrý den,

bohužel jsem jedním z těch, které negativně ovlivní změna obchodních podmínek s přechodem na novou službu OnePlay. Jednak jsem přišel o doživotní slevu 300 Kč měsíčně na službu a místo toho nabízená sleva 250 Kč je platná pouze po dobu 24 měsíců.
Nabízený TV balíček je nově také dražsí (TV Bronzová vs. nabízený balíček OnePlay Sport).

Rozhodl jsem se tedy přejít k jinému operátorovi, ale zřejmě nemohu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasím.

Dne 8. ledna 2024 jsem objednal službu a k tomu i "zařízení ke službě" O2 Smart Box 2. Vzhledem k tomu, že se jednalo o podmínku telefonického operátora O2 pro pořízení služby s doživotní slevou, předpokládal jsem, že při vrácení zařízení nebudu muset doplácet zbývající částku za modem. Operátor na lince mi ovšem sdělil informaci, že zařízení budu muset doplatit, neboť se jedná o zařízení na splátky.

Zde bych rozporoval, neboť jsem zařízení pořídil na splátky v návaznosti na objednanou službu, nikoliv nezávisle na objednávce.


Produkt

O2 Internet MAX Zlatý s O2 TV


Požadované řešení

Budu rád za řešení, a to ideálně ponechání stávající smlouvy beze změn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2025 11:28, před 7 měsíci

Jednostranná změna smluvních podmínek je možná pouze za splnění podmínek § 63b odst. 5 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Dle tohoto ustanovení může společnost změnit smluvní podmínky, je-li to ujednáno a jestliže v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informoval účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informoval o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Právo vypovědět závazek ze smlouvy je možné uplatnit do 1 měsíce po doručení oznámení.

Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno.

Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2025 17:43, před 4 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2025 18:21, před 4 měsíci

Dobrý den,
je nám líto, že uvažujete o zrušení služeb. Budeme rádi, když nám do neveřejných údajů poskytnete číslo internetu a datum narození nebo IČ k ověření, rádi se na vše podíváme. Případně můžete napsat na email info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost.

O změně smluvních podmínek služeb byl každý zákazník informován oznámením, které obdržel více než 1 měsíc předem. Na právo zrušit službu, pokud s novými podmínkami nebude souhlasit, bez vzniku dalších nákladů byl rovněž v souladu se zákonem upozorněn. Zákazník tedy má možnost se rozmyslet, zda chce za nových podmínek službu od O2 nadále využívat, a pokud ne, zrušit ji.

Pokud jde o dříve zakoupené koncové zařízení od O2 - zákazník má možnost se rozhodnout, zda např. využije zařízení, které už má, anebo si koupí nové - a v tom případě zda si takové zařízení pořídí od O2, anebo od jiného prodejce. Také má na výběr, jaký postup financování zvolí (zda jej zaplatí ihned, případně na splátky). V tomto ohledu O2 dodržuje požadavky nařízení EU 2015/2120 o síťové neutralitě, konkrétně jeho čl. 3 odst. 1, podle něhož koncoví uživatelé mají mj. právo na využívání koncového zařízení podle svého vlastního výběru prostřednictvím své služby přístupu k internetu, a to bez ohledu na jejího poskytovatele. O2 samozřejmě nabízí koncové zařízení ke koupi, ale jeho koupě není podmínkou dostupnosti ani užívání její služby. O2 ani v nabídce službu se zařízením neoznačuje jako balíček, což ostatně odpovídá faktu, že nesvazuje poskytování služby s nutností koupě zařízení od O2. O balíček se tedy nejedná.
Pokud si zákazník zakoupil zařízení od nás vědomě za stanovenou kupní cenu, zařízení převzal, a proto nyní musí sjednanou kupní cenu doplatit. Splátky jsou fakturovány na faktuře za službu přístupu k internetu, takže je pochopitelné, že pokud tato služba zanikne, je třeba cenu doplatit najednou. To je dojednáno a jasně uvedeno v podmínkách splácení koncových zařízení na kupní smlouvě. Doplacení je logické, protože zákazník je vlastníkem zařízení, zařízení dosud využíval řadu měsíců i let a může jej nadále využívat pro šíření internetu ve své domácnosti. To platí, i pokud využije práva zrušit službu od O2 kvůli nesouhlasu se změnou smluvních podmínek a přejde k jinému poskytovateli.

S pozdravem Radek Nowak, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.7.2025 19:12, před 4 měsíci


Patrik William Pustějovský

Dobrý den, pane Nowaku,

děkuji Vám za vyjádření. Během telefonického hovoru s Vaším kolegou bylo zřejmé, že zařízení je ke službě... Hlavním důvodem uzavření bylo, že budu čerpat doživotní slevu - právě v tomto případě byla totiž nabídka výhodnější než u konkurence. V případě, že bych slevu nečerpal, neměl bych ani důvod přecházet...
Na lince mne mezitím Vaše kolegyně ubezpečila, že po vypršení dvou let není důvod slevu dále prodloužit. Nicméně po dosavadních zkušenostech si nejsem jistý zdali mají tyto slova nějakou váhu.

Pokud byste se na případ chtěl podívat, detaily jsou uvedeny v neveřejné sekci. Budu rád, pokud bude tento případ konečně uzavřen a to tak tak, jak jsem navrhoval na začátku, tedy ponechání slevy dle původní domluvy. Děkuji.

Pustějovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.7.2025 15:07, před 4 měsíci

Dobrý den,
rád se podívám na veškeré možnosti. Doplňte mi prosím do neveřejné sekce ještě datum narození nebo IČ k ověření, ale také číslo Vašeho internetu z vyúčtování nebo samoobsluhy Moje O2. K slevám mohu dodat, že Vaše sleva nově platí na konkrétně vymezené období. Vždy je to ale dostatečně dlouhá doba na to, že než sleva uplyne, budeme vám schopni předložit nabídku nových produktů, které zohlední vaše potřeby a nejnovější technologický vývoj.
S pozdravem Radek Nowak, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.9.2025 12:39, před 3 měsíci


Patrik William Pustějovský

Dobrý den,

děkuji za odpověď. Číslo internetu je ***, datum narození ***

S pozdravem,

Pustějovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2025 12:09, před 3 měsíci

Dobrý den,
děkuji za doplnění. Oznámení o změně smluvních podmínek Vám bylo zasláno 15.3.2025 s tím, že změna se projeví k 19.4.2025. V rámci převodu na nové tarifní portfolio služeb jsme vylepšili služby. Nově máte u mobilního tarifu funkci O2 Connect, která Vám umožní sdílet svůj tarif do dalšího chytrého zařízení, jako je například tablet, hodinky či bezpečnostní kamera. O2 TV pak byla změněna na Oneplay. Spolu s tím došlo k úpravě cen a slev, tedy výsledné ceny. O tom všem jsme Vás informovali v rámci oznámení. Služby nemají žádný žádný závazek, a tak je bylo možné vypovědět k datu změny bez výpovědní lhůty. Splátky, které jsou navázány na služby, byly nutné doplatit. Pro pořízení internetového připojení od nás není podmínkou vlastnit modem od nás a tak jej nelze vrátit, je mi líto. Více jsem o tomto napsal v předchozí zprávě.
Vidím také, že od dubna do dnešního dne proběhlo několik úprav Vašich služeb a tak pevně věřím, že je vše nyní nastaveno podle Vašich představ a jste s aktuálním nastavením spokojený.
S pozdravem Radek Nowak, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2025 09:17, před měsícem

Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.

Informace doplněné spotřebitelem jsme přesunuli do referenčních údajů.

Nyní stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2025 16:34, před 21 dny


Patrik William Pustějovský

Dobrý den,

Děkuji Vám za zprávu. Bohužel k nápravě nedošlo, ke změně služeb nedošlo kvůli problému popsanému výše a můj originální požadavek byl zatím nevyslyšen.

Rozumím tomu, že s tím z Vaši pozice moc nenaděláte, ale společnost by se měla zamyslet nad tím, jakým způsobem jedná se zákazníky. Pokud mi někdo nabízí službu s doživotní slevou a podmiňuje jí telefonicky nákupem zařízení, je nanejvýš úsměvné, že několik měsíců poté je služba zrušena a vyvolává to otázky, zda-li o přicházející změně prodejce již nevěděl a mohl tak navykládat, jak se říká "hory doly"...

Pokud s tím nemůžete udělat nic ani Vy, tak je to vskutku smutné. Člověk může narazit na osobu, která se nechová čestně, ale tak nějak si říká, že alespoň přes ten portál VašeStížnosti se jeho problém vyřeší, ale to se bohužel neděje.

S přáním pěkného dne

Pustějovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2025 08:55, před 18 dny

Dobrý den,
mrzí mne, že to takto vnímáte. Pokud by byla známa blížící se změna služeb, určitě bychom Vám to zmínili v rámci hovoru. Veškeré změny byly provedeny v souladu se zákonem. Co se týká zařízení na splátky, splátky jsou navázané na službu, a proto v případě rušení služby je nutné splátky doplatit. Více jsem o tom psal v předchozí komunikace, nechci se znovu opakovat. Zkusím to tedy napsat zjednodušeně - do data uvedeného v oznámení jste mohl služby ukončit bez udání důvodu, bez výpovědní lhůty a bez vzniku dalších nákladů. Dalšími náklady je myšlena nějaká sankce či podobně. Jelikož jsou služby dnes bez závazků, podobné sankce či pokuty dnes nejsou. Není tím myšleno to, že splátky zařízení Vám budou odpuštěny.
S pozdravem Radek Nowak, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.