Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1273
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (968 z 1273)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 347 hodnocení od spotřebitelů help

#81657Opětovná jednostranná změna ceny služeb o2

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

23 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2025, před 24 dny

Silvio Strnad

Znění stížnosti

Dne 26.09.2023 jsem si zřídil internet s televizí od o2. V mezidobí došlo k navýšení o 50,- Kč, jelikož operátor měnil a sjednocoval tarify rychlostí internetu (tehdy na starém modemu jsem neměl ani 20 Mb/s a i přesto mi o2 zvýšilo cenu na výši stejnou jako někomu, kdo měl mnohem rychlejší internet). Následně došlo ke změně technologie na adrese služby. Stávající modem LTE nepodporoval optiku, proto mi bylo sděleno, že si musím pořídit další modem - o2 Smart box 2 a ten splácet. Takže by došlo ke splácení dvou zařízení pro internet. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl zrušit služby o2, protože jsem neměl zájem splácet/platit za 2 zařízení pro internet, byla mi poskytnuta sleva 100,- Kč po dobu splácení nového o2 Smart boxu 2 (11.12.2024). Nyní se mi mají služby zvednout o dalších 50,- Kč (zrušením této slevy a zavedením slevy jen 50,- Kč nejspíš jen na 24 měsíců), s čímž však nesouhlasím. Dle mého mě o2 uvedla v omyl, když mi slibovali speciální slevu 100,- Kč, tj. faktické nesplácení/neplacení 2. modemu. Nyní mám 2 modemy, sleva je zrušená a na lince mi paní de facto řekla, že je na mně, jestli služby zruším a doplatím všechna zařízení nebo budu platit zvýšenou částku. Kdybych dopředu věděl, že si o2 stejně udělá, co chce, tak bych nové zařízení nekupoval a zrušil služby. Pozn.: další svévolné navýšení by nastalo, kdybych si nezměnil tarif Oneplay Komfort na tarif bezplatný k internetu, který o2 ani na internetu pořádně neuvádí. Přitom předtím jsem měl bezplatnou O2 TV Air Modrou, tak opravdu nechápu, jak si může dovolit zavádět zákazníkovi placené služby, a to i při vzetí v úvahu oznámení s předstihem jednoho měsíce. Zvýšení ceny by mělo být promítnuto ve faktuře v příštím měsíci.


Produkt

O2 Smart Box 2, Sériové číslo (ICCID): 840112991126


Požadované řešení

Vyúčtování ponechat na stávající výši po dobu splácení o2 Smart Boxu 2.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2025 08:25, před 14 dny

Jednostranná změna smluvních podmínek je možná pouze za splnění podmínek § 63b odst. 5 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Dle tohoto ustanovení může společnost změnit smluvní podmínky, je-li to ujednáno a jestliže v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informoval účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informoval o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Právo vypovědět závazek ze smlouvy je možné uplatnit do 1 měsíce po doručení oznámení.

Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno.

Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2025 12:45, před 9 dny

Dobrý den,
mrzí mne Vaše nespokojenost. Vždy, když se mění smluvní podmínky, máme povinnost o tom zákazníka oznámit minimálně měsíc předem. Zákazníkům jsme tak posílali dopis s oznámení stejným způsobem, jako dostávají vyúčtování. V oznámení jsme pak podrobně vysvětlovali co, jak a kdy se mění. Zákazníci tak mají možnost se ze vším v klidu seznámit. Také je v oznámení uvedeno, jak postupovat, pokud se změnami nesouhlasíte - máte právo služby zrušit k datu změny bez výpovědní lhůty. Pokud jsou však na službě navázané splátky, je třeba je doplatit.
Rád se však podívám na Vaše aktuální nastavení a veškeré možnosti, doplňte mi prosím do sekce neveřejných údajů číslo některé ze služeb a datum narození nebo IČ k ověření. Případně nám to můžete napsat na email info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost.
Děkuji
Radek Nowak, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.5.2025 13:40, před 9 dny


Silvio Strnad

*** (přesunuto do referenčních údajů - pozn. dTest)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.5.2025 11:08, včera

Dobrý den,
děkuji za doplnění čísla služby do neveřejných údajů. Mohl bych požádat ještě o datum narození nebo koncovku rodného čísla k ověření? Pokud to nechcete psát zde do neveřejných údajů, můžete nám to zaslat na email info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost.
Děkuji,
Radek Nowak, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2025 13:29, včera

Spotřebitel nám zaslal datum narození, které bylo doplněno do referenčních údajů. Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost, aby mohla na stížnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.5.2025 14:05, před 13 hodinami

Dobrý den,
děkuji za doplnění. V rámci převodu na nové tarifní portfolio došlo k vylepšení jednotlivých tarifů, ale také mohlo dojít k změně výsledné ceny. O všech změnách a nových funkcích jsme Vás informovali v rámci oznámení o změně smluvních podmínek. O tom, že stále nabízíme možnost Oneplay ve verzi k internetu bez dalšího příplatku, jsme informovali například na našem webu. Chápu, že změna může být nepříjemná, ale jedná se o standardní postup, který se týká všech našich zákazníků.
Každopádně v rámci vstřícného kroku a zachování dobrých vztahů jsem Vám původní individuální slevu 50 Kč na 24 měsíců nahradil 100 Kč na 24 měsíců v objednávce č. O6Y41RPK. Individuální slevy nově platí na konkrétně vymezené období. Vždy je to ale dostatečně dlouhá doba na to, že než sleva uplyne, budeme vám schopni předložit nabídku nových produktů, které zohlední vaše potřeby a nejnovější technologický vývoj. Zároveň jsem Vám do emailu zaslal shrnutí smlouvy a další informace, které podle zákona máte dostat před objednáním. Stejné informace po dokončení objednávky najdete v Moje O2, nebo si je uložte z odkazu v emailu pro další použití. Sleva bude platit nejpozději do 24 hodin od dokončení objednávky a následující vyúčtování tak bude v poměrné části. Nemusíte se bát, změnou nevzniká žádný závazek, v případě rušení je maximálně 30. denní výpovědní lhůta.
Prosím tak o prostudování dokumentace a dokončení objednávky (zaslal jsem Vám odkaz pro dokončení v samostatném emailu). V případě jakýchkoli nesrovnalostí neváhejte napsat.
Radek Nowak, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.5.2025 18:41, před 8 hodinami


Silvio Strnad

Hodnocení:

Komentář: Opětovně nabytá sleva 100,- Kč, která byla o2 telefonicky zákazníkovi slíbena před koupí druhého modemu o2 a měla trvat 5 let. Nyní na 2 roky (celkem cca na 2,5 roku od prosince 2024). Tato sleva byla podmínkou pro nezrušení služeb o2 a koupi smart boxu 2. Pro zachování dobrých vztahů bude zákazník po 2 letech požadovat dostání slibu pracovníka o2, který jednal za o2 a sliboval mu, že za druhý modem nebude platit nic díky slibované slevě.

Nyní se čeká na vyjádření dTestu.