Počet nahlášených stížností: | 1268 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 20 |
Dlouhá léta jsem byla zákazníkem O2.Kdy jsem od nich využívala služby i nějaké věci na splátky. Bohužel nepřízní osudu jsem se dostala do situace, kdy jsem musela žádat o insolvenci. V září roku 2023 mi byly služby odpojeny pro neplacení. Lhůta pro přihlášení byla od 15.10-14.11.2023. V době úpadku ani po, jsem s O2 již žádné smlouvy nepodepisovala. 2.11. se O2 s nějakým dluhem přihlásilo. 6.11. zrušilo smlouvy, které teď po mě vymáhá. Je toto vůbec možné? Proč se nepřihlásilo s celým dluhem, když smlouvy byly ukončeny ve lhůtě pro přihlášení pohledávek? A jak je možné že mi bylo několikrát na pobočkách tvrzeno, že u nich již žádný dluh nemam?
Stažení vymáhání a omluva
|
Tweet |
Právní poradna vedená dTest, o.p.s., se zaměřuje na oblast spotřebitelského práva. V popsaném případě se sice jedná o vztah spotřebitele a podnikatele, avšak dotaz se týká práva insolvenčního. Z toho důvodu spotřebiteli doporučujeme, aby se s dotazem obrátil na poradnu, která se specializuje na insolvenční právo.
Dle ustanovení § 414 odst. 1 zákona č. 182/2006 Sb. , insolvenční zákon, platí, že jestliže byly splněny předpoklady pro osvobození podle § 412a, vydá insolvenční soud rozhodnutí, jímž dlužníka osvobodí od placení pohledávek, zahrnutých do oddlužení, v rozsahu, v němž dosud nebyly uspokojeny. Osvobození podle věty první se nevztahuje na pohledávky vzniklé po rozhodnutí o úpadku.
Podle odstavce 5 se pak osvobození podle odstavce 1 vztahuje také na věřitele, k jejichž pohledávkám se v insolvenčním řízení nepřihlíželo, a na věřitele, kteří své pohledávky do insolvenčního řízení nepřihlásili, ač tak měli učinit.
Jestliže společnost své pohledávky v insolvenčním řízení nepřihlásila, ač tak měla učinit, neměla by je nyní po stěžovateli vymáhat. Vzhledem k tomu, že daná problematika není naší specializací, jak uvádíme v úvodu, nejsme schopni tuto skutečnost posoudit.