Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1266
Z toho za letošní rok:19
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (965 z 1266)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 346 hodnocení od spotřebitelů help

#81721Změna podmínek služby a neumožnění odstoupení od smlouvy bez možnosti vrátit zařízení bez nákladů

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2025, před 8 dny

Petr Vokálek

Znění stížnosti

Na začátku roku 2025 byl do našeho domu zaveden optický internet. V rámci toho mi obchodní zástupce O2 v mém bytě nabídl službu internet se STÁLOU slevou za 199 Kč. Jelikož nabídka byla o něco výhodnější, než od mého dosavadního poskytovatele, tak jsem se rozhodl přejít k O2.

Už při přechodu bylo několik problémů. Obchodní zástupce mne chybně informoval o přechodu mezi operátory, kdy mi sdělil, abych nejdříve zřídil interent od O2 a až bude zaveden, tak teprve zrušil internet u původní společnosti s tím, že mi pak operátor vygeneruje kód pro přechod a operátoři mezi sebou vykomunikují přepnutí služeb tak, že na sebe plynule naváží a já tak nebudu platit za internet po určitou dobu dvěma společnsotem. Tento postup byl ale chybný a musel jsem zaplatit internet po několik týdnů oběma operátorům. Po té, co jsem s tímto obchodního zástupce kontaktoval, mi takto vzniklé náklady uhradil ze sevého.
Další problém byl, že při sjednávání smlouvy nezmínil aktivační poplatek 99 Kč.

Dále mne neinformoval o tom, že v případě odstoupení od smlouvy z mé strany v důsledku jednostranné změny podmínek ze strany společnosti bych musel doplatit částku za modem, který mi byl ke službě dodán a bez nějž bych službu nemohl využívat. U původního operátora je možnost modem vrátit bez jakýchkoli nákladů a obchodnímu zástupci jsem popsal za jakých podmínek jsem službu využíval a byl jsem ujištěn že s přechodem na O2 se pro mně, kromě ceny, nic nemění.

Minulý týden jsem však od O2 obdržel e-mail se změnu podmínek služby. Za prvé tímto navyšuje cenu (v mém případě o 50 %), za druhé mění výši mé STÁLÉ slevy na slevu na dobu určitou, konkrétně 24 měsíců.

S těmito podmínkami nesouhlasím a obrátil jsem se 2 x na operátora prostřednictvím zákaznické linky. Bylo mi sděleno, že buď podmínky akceptuju, nebo si k nim převedu i telefon a pak mi zachovají u internetu původně dojednanou cenu, nebo v případě výpovědi/odstoupení budu muset doplatit modem (3864 Kč).

Toto jednání považuji nejen za naprosto protizákaznické, ale i za nekalé. Našel jsem zde další stížnosti na tento postup a tímto se k nim přidávám.


Produkt

Internet HD Optický 250


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy bez "doplácení" modemu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2025 12:21, před 17 hodinami

Jednostranná změna smluvních podmínek je možná pouze za splnění podmínek § 63b odst. 5 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Dle tohoto ustanovení může společnost změnit smluvní podmínky, je-li to ujednáno a jestliže v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informoval účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informoval o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Právo vypovědět závazek ze smlouvy je možné uplatnit do 1 měsíce po doručení oznámení.

Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno.

Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.