Počet nahlášených stížností: | 1271 |
Z toho za letošní rok: | 24 |
Stále v řešení: | 21 |
O2 nedávno koupilo našeho poskytovatele internetového připojení. Sotva nás převedli na své tarify (zatím jsem od nich dostala jedno jediné vyúčtování), znovu mě informují o nějaké změně. Nově se snaží tvářit, že dosavadní (oproti předchozímu operátorovi už zvýšená) cena je výsledkem nějaké dočasné slevy na 24 měsíců a pak stoupne asi na dvojnásobek. Taky mi dávají navíc nějaké služby, které jsem si nikdy neobjednala a nechci je (byť marketují, že jsou zdarma).
Největší problém ale je, že když jsem odpověděla na email, přišla automatická odpověď, že tato adresa neslouží k přijímání pošty a sám napsat do webového četu. Tak jsem napsala tam, ale bot mi (po mnoha pokusech) sdělil, že nemůže řešit žádné konkrétní požadavky, jen odpovídá na obecné dotazy. Volala jsem tedy na infolinku, kam mě bot odkázal, ale ani za půl hodiny jsem se nedostala k člověku (pořád se mnou pouze obecně komunikoval automat).
Zajímalo by mě, jak docílit toho, aby se mnou normálně písemně komunikovali, abych měla zprávy k dispozici a mohla si je v klidu přečíst a odpovědět na ně. Hovory na infolinku (když už se dovolám) mají nahrané jen oni a já pak nemám nic "v ruce". Zasílání vyúčtování poštou mají bohužel zpoplatněné, takže nečekám, že by byli ochotní vyúčtování nadále posílat mailem, ale v jiných věcech komunikovat jinak.
Není nějaké ustanovení, které říká, že když už obchodník komunikuje se zákazníkem elektronicky, musí být schopen stejným způsobem i přijímat odpovědi?
Pevný internet
Sdělení emailové adresy, která bude schopna přijímat zprávy
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost uvádět své kontaktní údaje (mimo jiné e-mail, telefonní číslo), ty by měly být funkční.
Jestliže společnost neodpovídá prostřednictvím e-mailu, doporučujeme spotřebiteli se na společnost obrátit písemnou formou, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 14000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Pokud se spotřebitel domnívá, že mohlo dojít k porušení zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
Dobrý den. Chápu, že situace, kterou popisujete, může být frustrující. Je důležité mít možnost komunikovat efektivně a mít záznamy o proběhlé komunikaci. Doporučuji kontaktovat zákaznickou podporu prostřednictvím oficiálních kanálů naší společnost, které jsou uvedeny na stránce https://www.o2.cz/osobni/kontakty. Děkujeme za vaši trpělivost a pochopení. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2