Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1271
Z toho za letošní rok:24
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (968 z 1271)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 347 hodnocení od spotřebitelů help

#81797Cenzura O2 security

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2025, před 10 dny

Miloš Kadaně

Znění stížnosti

O2 mi mění tarif na NEO Modrý Family. Změna je v tom, že zdražili a omlouvají to zlepšením služeb, které spočívá v možnosti druhé SIM karty, kterou nepotřebuji a spuštění cenzurního programu O2 security.

Popis z webu O2:
Jaké stránky O2 Security blokuje?
Služba O2 Security blokuje stránky s nelegálním obsahem (nacistické, pedofilní,…), dále dark weby, stránky obsahující pornografii a erotické materiály. Blokování závadného obsahu se týká i sociálních sítí jako jsou TikTok, Facebook, Instagram, Twitter, Reddit, Tumblr atd.

Zvlášť upozorňuji na poslední větu.

Když jsem si stězoval na call centrum, tak mi řekli, že program nelze z tarifu vyjmout ale mohu si jej vypnout. Ovšem nedokázal mi přesvědčivě dokázat, že po vypnutí nebude program nadále sledovat komunikaci.
Vzhledem k tomu, že si dovolili takový program vnutit, automaticky to všem spustit, tak jim nevěřím, že program bude neaktivní.


Produkt

NEO Modrý Family


Požadované řešení

Vyjmutí programu O2 security z mého tarifu a dodání přesvědčivých důkazů, že program v mém tarifu nebude aktivní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2025 12:24, před 7 hodinami

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Na stránkách společnosti je uvedeno, že službu si spotřebitel může aktivovat přes portál Moje O2 v sekci O2 Security, podrobný návod nalezne spotřebitel na webových stránkách O2 v části Podpora. Na stejném místě v Moje O2 je možné tuto službu také deaktivovat.

Službu si aktivujete přes portál Moje O2 v sekci O2 Security, podrobný návod naleznete na webových stránkách O2 v části Podpora. Na stejném místě v Moje O2 můžete tuto službu také deaktivovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.