Počet nahlášených stížností: | 1271 |
Z toho za letošní rok: | 24 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den,
poslední týden zažívám nepochopitelné. Dne 29.4.2025 kontaktuji tel. O2 p D na základě budoucího možného přechodu zákazníků služeb Nej.cz k O2. Ten mi předběžně pošle předsmluvní dokumenty s O2 k prostudování, dle jeho slov se jedná pouze o předsmluvní návrh dokumentů, který bude akceptován jako den počátku nové smlouvy dnem zprovoznění set-top boxu u mě doma technikem O2. Dle slov, p D, kdykoliv do 14 dnů mohu od smlouvy i po zprovoznění technikem odstoupit. Dne 30.4.2025 po prostudování nových smluvních dokumentů jsem je pro jejich nevýhodnost stornoval. Tel. kontaktoval paní KH z O2, která mě odkázala na kamennou prodejnu. Dne 2.5.2025 jsem navštívil kontaktní centrum v Olympii Brno. Zde jsem vzdal čekání po hodině. Z deseti stolečků určených pro zákazníky byly v provozu 2 a během té hodiny znechuceni zákazníci odcházeli bez vyřízení svého požadavku pryč, tak jako já. Přejel jsem tedy do Kyjova, kde jsem si myslel, že bude situace lepší. Ze 4 stolečků pro zákazníky byl v provozu 1 a znechucení zákazníci čekali hodinu i déle než na ně přijde řada. Vyseděl jsem si pořadí a paní KČ jsem vysvětlil moji situaci, proti podpisu ji vrátil neporušený, v původním obalu zabalený set-top box. Ta opakovaně zrušila návštěvu technika u mě doma i přes to, že jsem ji po tel. zrušil dne 30.4.2025. Vysvětlil jsem paní KČ, že neakceptuji návrh předsmluvních dokumentů od p D z O2 jelikož nejsou pro mě výhodné, než ty původní s O2 a Nej.cz. Žádám o ponechání smluvních vztahů v původní podobě, tedy u O2 dvě tel. čísla, zákaznický účet u O2: ***. Během cca 6 tel. hovorů s O2 do dnešního dne mě chodí SMS zprávy o příchodu technika ke zprovoznění set-top boxu o ukončení Oneplay komfort, zahájení Oneplay, a dnes 5.5.2025 dokonce e-mail na základě mého požadavku o zrušení fixních služeb s O2 do 30 dnů, což není pravda, pouze jsem stornoval ještě neexistující předsmluvní dokumenty ze dne 29.4.2025. Žádám vás o vyřízení mojí stížnosti na nevhodné chování dotčených zaměstnanců O2 a uvedení smluvních vztahů do původní podoby jako byla před těmito nedopatřeními.
Děkuji za odpověď. Fiala Petr
Uvedení vztahů s O2 dle zákaznického účtu ***
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Informace sdělení spotřebiteli zaměstnancem společnosti by tedy měly být pravdivé a smlouva by měla být ponechána v původní podobě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.